حرص مستحق بازگشت است

تحرک – چیزی در حال وقوع است: اتومبیل های الکترونیکی، دوچرخه های برقی، اسکوترهای الکترونیکی، جانشین بلیط 9 یورویی در اتوبوس ها و قطارها – همه اینها ما را از دو جهت به حرکت در می آورد. و از نظر تحرک چه اتفاقی افتاده است؟

وقتی خودروهای الکترونیکی در نهایت ارزان تر از موتورهای احتراقی شوند، یک مانع مهم برطرف خواهد شد:

قیمت خودروهای الکترونیکی: دادگاه می خواهد به هرج و مرج پایان دهد

به عنوان مثال، هیوندای در حال حاضر ثابت می کند که ارزش های برتر در خودروهای الکترونیکی با حداقل پول کمتر وجود دارد. این خودروساز کره جنوبی اکنون قیمت نسخه پایه خودروی الکتریکی بعدی خود یعنی Ioniq 6 را اعلام کرده است. این سدان برقی با قیمت 43900 یورو در آلمان عرضه خواهد شد. البته استرومر ارزان‌تری هم وجود دارد، بله هیوندای می خواهد با Ioniq 6 مرزها را کمی جابجا کند.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

اگر چنین است، پس فروشندگان روشن کنید که خریداران خودروهای الکترونیکی واقعاً چه قیمت هایی می پردازند باید، هیچ چیز مانع از تصمیم گیری آرام خرید از نقطه نظر مشتریان متمایل نمی شود. دادگاه منطقه ای لایپزیگ اخیراً دقیقاً این تصمیم را آغاز کرده است: مشتریان باید بتوانند به اطلاعات قیمت اعتماد کنند. نمایندگی ها مجاز به تبلیغ با پاداش های زیست محیطی کسر شده به منظور زیباسازی قیمت ها نیستند.



منبع

خودروهای الکترونیکی گرانتر از موتورهای احتراقی هستند – اکنون تقریباً یک واقعیت است، اما تا کنون تکان دادن آن دشوار است. هزینه تولید خودروهای الکتریکی و در نتیجه برای مشتری نهایی نیز بیشتر از موتورهای احتراقی مشابه است. اگر قرار باشد استرومر در درازمدت قدرت را در دست بگیرد، نمی‌تواند به همین شکل باقی بماند – و احتمالاً اینطور نخواهد بود، همانطور که قبلاً در برخی مکان‌ها پیشنهاد شده است.

مقدار کمتر cW را فقط می توان در مدل های رده بالای مطلق مانند مرسدس EQS یافت. باید دید سیستم های کمکی هیوندای چقدر خوب کار خواهند کرد. اما برادر گروه EV6 از کیا انتظار زیادی دارد. هیوندای الکتریکی جدید در درجه اول در نظر گرفته می شود رقیب قوی برای تسلا مدل S – فقط با قیمت خرید بسیار پایین تر. تسلا همیشه بهترین شهرت را برای برنامه های الحاقی خود به دست نیاورده است.

برندهای چینی BMW و Co را با خودروهای برقی تحت فشار قرار دادند

خریداران اغلب مجبورند برای خرید یک خودروی الکتریکی جدید، جیب خود را عمیقا فرو کنند. اما آیا باید اینطور باشد؟ در حالی که صنعت تاکنون دلیل چندانی برای امیدواری به مقرون به صرفه تر شدن خودروهای الکترونیکی ارائه نکرده است، اکنون لحن در حال تغییر است. خسیس بودن هنگام خرید ماشین دوباره اهمیت پیدا می کند.

نشانه های خوبی برای خریداران خودروهای الکترونیکی؟ قیمت ها نمی توانند برای همیشه بالا بروند

با این حال، باید دید که آیا آنها فشار قیمتی را بر برندهای بزرگ آلمانی وارد خواهند کرد یا خیر. چینی ها نیز تاکنون برای اولین بار مدل های گران قیمت تری را به اروپا آورده اند. اگر معلوم شود که این در دراز مدت جواب نمی دهد، قیمت برخی از مارک های چینی ممکن است کاهش یابد.

در فولکس واگن نیز نشانه های فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد قیمت ها برای همیشه بالا نخواهند رفت. به گفته رئیس برند توماس شافر، شما می توانید اجازه دهید گلف برای سالهای طولانی ادامه یابد – به عنوان یک مدل جدید در سری ID و احتمالا ارزانتر از ID.3. بنابراین، ماشین مورد علاقه آلمانی ها می تواند برای همیشه به یک ماشین الکتریکی تبدیل شود.

این بدان معنی است که فشار جدیدی از شرق برای تولید کنندگان برتر آلمانی وارد می شود. اما این همه ماجرا نیست. بر اساس یک نظرسنجی، سازندگان چینی در حال حاضر خود را در بین مشتریان به عنوان جایگزین احتمالی BMW، مرسدس و آئودی قرار داده اند. برای مثال، یک چهارم خوبی از مشتریانی که مایل به پرداخت هستند، می توانند تصور کنند برای یافتن آنچه در BYD یا Nio به دنبال آن هستید – و اینکه اگرچه برندهای جوان خودروهای الکترونیکی چینی هنوز از نظر آگاهی بسیار عقب هستند.

در هر صورت، مرسدس در آینده کمتر با مشتریان سازگاری خواهد داشت. این شرکت مستقر در اشتوتگارت اخیراً به طور عمومی اعلام کرده است که تمرکز بیشتری روی بخش پرمیوم خواهد داشت. وضعیت در مورد رقیب مونیخی متفاوت است. الیور زیپس، رئیس BMW این را می خواهد از “قسمت پایین بازار” تسلیم نشوید. باواریایی ها می خواهند دوباره در آینده خودروهای برقی مقرون به صرفه تری بسازند. علاوه بر این، وسایل نقلیه مشتریان BMW می توانند در دراز مدت متقاعد شوند. نام تجاری آبی و سفید اغلب در بین خودروسازان آلمانی توصیه می شود – مهر و موم واقعی کیفیت.