حالا بزرگ‌ها در حال ظهور هستند

ماه ها و سال های تعیین کننده برای خودروهای الکترونیکی نزدیک است. تغییر درایو در صنعت در حال انجام است، تولید کنندگان در حال افزایش دامنه خود هستند. در عین حال، استرومر با مشکلات بزرگتری نسبت به قبل مواجه است. سازندگان خودرو باید به درستی تحویل دهند – و این دقیقاً همان چیزی است که آنها قصد انجام آن را دارند.

اوضاع در VW بسیار متفاوت است. ولفسبورگ مدتهاست که پایان کار موتور احتراقی را اعلام کرده است. اما یک پلت فرم الکتریکی جدید هنوز راه زیادی دارد. به جای حذف سریع پلت فرم MEB همانطور که برنامه ریزی شده بود، اکنون باید از نظر فنی بیشتر توسعه یابد.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

با این حال، پروژه پرستیژ Trinity، همراه با پلتفرم الکترونیکی SSP، در حال حاضر به طور قابل توجهی به عقب رانده شده است. هیچ اتفاقی نباید قبل از سال 2030 رخ دهد. برای خودروهای الکترونیکی مبتنی بر وولفسبورگ که تا سال 2026 عرضه می‌شوند، MEB+ دو تغییر مهم به‌ویژه ایجاد می‌کند: برد بیشتر و سرعت شارژ سریع‌تر.

با این حال، حتی قبل از آن، او توصیه های خوبی برای مشتریان دارد: اگر مدت زیادی صبر کنید، دو برابر بیشتر برای یک خودروی الکترونیکی پرداخت می کنید. در حالی که یارانه ها در آلمان در حال کاهش است، احتمالاً با گذشت زمان، انجام معامله خوب در هنگام فروش مجدد موتور احتراقی کارکرده دشوارتر می شود. الزامات سخت اتحادیه اروپا و همچنین شهرها و شهرداری ها این امر را تضمین می کند. مدیر پیش بینی می کند که اگر به سختی می توانید با موتور احتراقی رانندگی کنید، ارزش فروش مجدد به شدت سقوط می کند. دلیل دیگری که باعث می شود در آینده راهی برای دور زدن خودروهای برقی وجود نداشته باشد.



منبع

بر اساس پلتفرم جدید MEB+، حتی تا سال 2026 10 استریمر جدید توسعه دهد. در مقایسه مستقیم، مشخص می شود که تویوتا چند سال فرصت دارد تا جبران کند. خودروهای جدید شامل مدل‌های پرمیوم و پرفورمنس، اما بالاتر از همه فولکس استرومر برنامه‌ریزی‌شده هستند. اما این چیزی جز یک معامله خواهد بود.

فولکس‌واگن و تویوتا با برنامه‌های خود هنوز چیزی جلوتر از یک رقیب نسبتاً ناآشنا دارند: گفته می شود اپل در حال کار بر روی خودروی الکتریکی خود است و آن را از سال 2026 در جاده ها قرار دهید. بنابراین کمی دیرتر از حد انتظار خواهد بود، که باید به خودروسازان باسابقه کمی فضای بیشتری بدهد تا برای خودروی جدید در لیگ آماده شوند.

علاوه بر پیشگام تسلا و سازندگان اغلب هنوز تا حد زیادی ناشناخته، اغلب از آسیا، نام‌های بزرگ صنعت خودرو مدت‌هاست که متوجه شده‌اند: به زودی دیگر خبری از خودروهای الکتریکی نخواهد بود. فولکس‌واگن و تویوتا اخیراً تعهد خود را نسبت به خودروهای الکتریکی تأیید کرده‌اند. دو تولید کننده حجم بزرگ قدرت خود را پشت درایو الکتریکی می اندازند – البته گاهی اوقات با ترمز دستی.

تویوتا بیشتر به خودروهای برقی متکی است – اما از جایگزین ها دور نمی شود

تویوتا پس از شروع ترکیبی خود در دنیای خودروهای الکترونیکی، تعدادی مدل جدید را در سال های آینده در اروپا عرضه خواهد کرد: فعلاً تا سال 2026. پنج ماشین الکتریکی خالص جدید برنامه ریزی شده. برخلاف برخی از تولیدکنندگان دیگر، این هنوز محفوظ به نظر می رسد. اما پیشگام در فناوری هیبریدی زمانی که صحبت از وسایل نقلیه صرفاً باطری می شود، چند سال فرصت دارد تا به عقب برگردد. از این نظر، این افزایش اکنون یک تعهد قوی از سوی ژاپنی ها است.

اما هنوز نمی خواهید کاملاً به درایو الکتریکی متعهد شوید. تویوتا در اعلامیه خود قصد دارد در سال های آینده به رویکرد گسترده ای از پیشرانه های مختلف ادامه دهد.

10 خودروی الکتریکی جدید از ولفسبورگ: فولکس‌واگن می‌خواهد برد بیشتری داشته باشد

علاوه بر گروه Stellantis، همگی آنها همچنان اهداف محتاطانه ای را دنبال می کنند. اووه هوچورتز، مدیر سابق اوپل، اخیراً به صراحت اعلام کرده است که این گروه به هدف بلندپروازانه خود پایبند است: برای چندین برند، از جمله اوپل، باید در سال 2028 اروپا بالاخره استفاده از موتورهای احتراقی را متوقف خواهد کرد. پس از آن فقط خودروهای برقی وجود خواهند داشت.

با خودروهای الکترونیکی، صنعت با افزایش قیمت‌ها مبارزه می‌کند که می‌تواند به یک مشکل تبدیل شود:

تحرک – چیزی در حال وقوع است: اتومبیل های الکترونیکی، دوچرخه های برقی، اسکوترهای الکترونیکی، جانشین بلیط 9 یورویی در اتوبوس ها و قطارها – همه اینها ما را از دو جهت به حرکت در می آورد. و از نظر تحرک چه اتفاقی افتاده است؟

Stellantis می خواهد در مورد موتورهای احتراقی از همه بهتر باشد