جزء کوچک اپل بزرگترین پیشرفت را ایجاد می کند

با طراحی مشابه، می توان انتظار داشت:

دلیل این افزایش فوق العاده در عملکرد، فرآیند 3 نانومتری جدید TSMC است که سازنده تراشه های اپل TSMC قبلاً با آن شروع کرده است. به گفته رئیس TSMC، مارک لیو، نسل جدید تراشه 35 درصد انرژی کمتر نیاز دارد در حالی که عملکرد بهتری نسبت به پیشینیان خود ارائه می دهد. به طور خلاصه: تراشه‌های با طراحی 3 نانومتری مصرف کمتری دارند و همچنان سریع‌تر هستند.

تنها بیش از 8 ماه دیگر، اپل دوباره نسل بعدی آیفون را معرفی خواهد کرد. اگر یک مدل پرو را انتخاب کنید، می‌توانید منتظر پیشرفت عظیمی در یک نقطه بسیار خاص با آیفون 15 باشید – هیچ تلفن همراه دیگری از اپل احتمالاً مصرف انرژی مشابهی ندارد.

سیب

طبق گزارش ها، اپل در سال گذشته اهداف بلندپروازانه تری برای این موضوع داشت. A16 در ابتدا برای فعال کردن ردیابی پرتو در نظر گرفته شده بود، اما این برنامه ها پس از داغ شدن بیش از حد تراشه و تحت تاثیر قرار دادن عمر باتری شکست خوردند. در نهایت، اپل مجبور شد به دنبال یک راه حل محافظه کارانه برود و یک GPU بر اساس تراشه A15 Bionic نصب کند. A17 در فرآیند 3 نانومتری اکنون می تواند دوباره و در نهایت برای یک بسیار بزرگتر به آن برسد. جهش نسلی مراقبت از



منبع

مهم است بدانید: همه مشتریان آیفون 15 از A17 Bionic جدید خوشحال نخواهند شد. اپل “جامعه طبقاتی” را که سال گذشته به تازگی با آیفون شکل گرفت حفظ خواهد کرد. Ergo: فقط دو مدل Pro تراشه جدید را دریافت می کنند، از طرف دیگر، دو مدل استاندارد باید از تراشه سال قبل راضی باشند. به معنای: آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس، که ممکن است با دریافت آیفون 15 اولترا، A17 به بازار بیاید. آیفون 15 معمولی و آیفون 15 پلاس به نوبه خود با اپل A16 تغذیه می شوند.

اپل در حال کار روی آیفون 15 است. در داخل، یک قطعه کوچک از پاییز 2023 بهبود قابل توجهی در عملکرد باتری تضمین می کند، زیرا مدل جدید A17 Bionic توسط اپل باید 35 درصد کارآمدتر از پردازنده های فعلی آیفون باشد. به این معنی که تراشه جدید اپل می تواند بیش از یک سوم انرژی کمتری مصرف کند و در نتیجه زمان اجرا طولانی تری را تضمین کند (منبع: بلومبرگ).

آیفون 15: تراشه جدید تا 35 درصد کارآمدتر

حتی با آیفون 14، فقط مدل های پرو از تراشه جدید بهره مند شدند:

به طور کلی، صنعت فرض می‌کند که اپل بزرگترین مشتری تراشه‌ها در فرآیند جدید 3 نانومتری TSMC خواهد بود. فناوری جدید نه تنها باید در A17 Bionic، بلکه در آینده نیز مورد استفاده قرار گیرد تراشه های M2 Pro و M2 Max در حال حاضر باید از آن بهره مند شود و به زودی در مک های جدید یافت می شود. به عنوان مثال، استفاده در نسخه‌های بعدی مک‌بوک پرو مورد توافق در نظر گرفته می‌شود.

فقط برای مشتریان حرفه ای