جایگزین ارزان برای گرمایش گازی: تهویه مطبوع به جای پمپ حرارتی تقسیم می شود؟

بسیاری از مردم تنها از زمان بحران گاز می دانند که که کولرهای گازی اسپلیت وجود دارند و در واقع پمپ های حرارتی هوا به هوا بسیار کارآمد هستند. مبرد بین کمپرسور در خارج و واحد داخلی به جلو و عقب حرکت می کند و اتاق را خنک یا گرم می کند – به عبارت ساده تر. فقط مهم است که اختلاف دما مشخص و هوای در گردش کافی برای کمپرسور وجود داشته باشد. علاوه بر این، کولر گازی اسپلیت به برق نیاز دارد. این به قدرت سرمایش یا گرمایش تبدیل می شود. این کار به همان اندازه با یک پمپ حرارتی کلاسیک کار می کند.

اصولا یک خانه یا آپارتمان را می توان با سیستم تهویه مطبوع اسپلیت به طور کامل گرم کرد. برای این کار به یک یونیت خارجی چندشاخه نیاز است. این یک کمپرسور بزرگ در فضای باز با قابلیت اتصال چند واحد داخلی است. زیرا هر اتاق در خانه یا آپارتمان نیاز به واحد داخلی خود دارد که می تواند به صورت جداگانه کنترل شود. حتما باید از یک متخصص مشاوره بگیرید، چون اینطوری کار می کند برای کل ساختمان حدود 10000 تا 20000 یوروکه چنین تبدیلی می تواند هزینه داشته باشد. و اصلا تصفیه آب گرم وجود ندارد. برای این شما به یک راه حل اضافی نیاز دارید که هزینه اضافی دارد. با یک پمپ حرارتی کلاسیک، این نیز انجام می شود.

مجموعه های کامل کولر گازی اسپلیت در آمازون ارزان به فروش می رسد. (منبع تصویر: GIGA)
در ایالات متحده در حال حاضر یک پمپ حرارتی مقاوم سازی ساده و مقرون به صرفه برای هر آپارتمان وجود دارد:

چرا نباید از بخاری فن برای گرمایش استفاده کنید:

آیا کولر گازی اسپلیت ارزشش را دارد؟

همه باید بر اساس ساختار ساختمان خانه یا آپارتمان، گزینه های موجود و کیف پول خود تصمیم بگیرند که برای خود تصمیم بگیرند. به سادگی هیچ پاسخی کلی برای این وجود ندارد. به همین دلیل است که مشاوره حرفه ای بسیار مهم است. حتی اگر خرید یک کولر گازی تک اسپلیت فقط چند صد یورو هزینه داشته باشد، هزینه نصب آن دو یا سه برابر خواهد بود. اگر واقعاً به دنبال جایگزینی برای گرمایش گازی هستید، باید به دنبال آن باشید با پیمانکار گرمایش مشورت کنید. او با همه گزینه ها و بودجه آشنا است. این تنها راهی است که می توانید تصمیم درست بگیرید.



منبع شما فقط یک سیستم تهویه مطبوع اسپلیت را به این سرعت نصب نمی کنید. باید یونیت خارجی را به واحدهای داخلی وصل کنید. این به حفاری هسته نیاز دارد. در آلمان، چنین دستگاه‌هایی را می‌توان تنها توسط نصاب‌های تهویه مطبوع راه‌اندازی کرد، زیرا با وجود خطوط «اتصال سریع» که هر کسی واقعاً می‌تواند به هم وصل کند، خنک‌کننده مورد استفاده در آنجا بی‌ضرر نیست. اگر در آپارتمان زندگی می کنید، از آنجایی که نمای بیرونی ساختمان تغییر کرده است، به اجازه صاحبخانه و اتحادیه مالکان آپارتمان نیز نیاز دارید. بنابراین آنطور که مردم دوست دارند بگویند آسان نیست.

آلمان به دنبال جایگزین های ارزان قیمت برای گرمایش گازی کلاسیک است که در میلیون ها خانوار نصب شده است. پمپ حرارتی یکی از بهترین راه حل هاست. با این حال، کولر گازی اسپلیت نیز می تواند راه حل خوبی برای برخی افراد باشد.

تهویه مطبوع اسپلیت نیز می تواند به طور موثر گرم کند

اگر سیستم تهویه مطبوع اسپلیت نصب کنید، طبیعتاً این مزیت را در تابستان دارید که می توان از آن برای سرمایش نیز استفاده کرد. بالاخره یک کولر گازی است. بنابراین آسایش حاصل می شود، حتی اگر قصد واقعی این باشد که بتوانیم در زمستان گرم کنیم.

حداقل از زمانی که آلمان می خواست از گاز روسیه مستقل شود، افراد بیشتری به جایگزین هایی برای گرمایش گاز طبیعی علاقه مند هستند. پمپ های حرارتی راه حل ایده آلی هستند، اما در حال حاضر بسیار محبوب و گران هستند. به خاطر همین بیشتر بر روی کولر گازی اسپلیت تمرکز کنید. شناخته شده از بسیاری از کشورهای گرمتر در اروپا، جایی که کمپرسورهای معمولی با فن های بزرگ بر روی ساختمان ها آویزان می شوند. دقیقاً این تصویر می تواند در آینده بیشتر در آلمان دیده شود. از آنجایی که در زمستان در آنجا خیلی سرد نمی شود، دستگاه ها نه تنها برای سرمایش، بلکه برای گرمایش اضافی نیز استفاده می شوند.

آیا به زودی شاهد تعداد بیشتری از این کمپرسورها برای سیستم های تهویه مطبوع اسپلیت بر روی دیوار خانه ها در آلمان خواهیم بود؟ (منبع تصویر: Ron Lach @Pexels)
انرژی تولید شده با یک نیروگاه بالکن حداقل می تواند تا حدودی نیازهای یک تهویه مطبوع اسپلیت را برآورده کند:

واقعاً یک کولر گازی اسپلیت چه کاری می تواند انجام دهد؟

اگر فقط می خواهید یک اتاق یک نفره را خنک یا گرم کنید، پس کولر گازی تک اسپلیت یک راه حل ارزان است (مشاهده در آمازون). طبق قاعده کلی، یک دستگاه 3.4 کیلووات برای اتاق هایی با اندازه معمولی با عایق معمولی کافی است. در یک ساختمان قدیمی با عایق بندی ضعیف یا اتاق های بسیار بزرگ به سیستم قدرتمندتری نیاز است. یک سیستم کوچکتر برای اتاق های کوچکتر یا بسیار خوب عایق کافی است.