تولیدکننده چینی در آلمان به دیوار می زند

تعویض خودکار باتری نقطه فروش منحصر به فرد خودروهای الکترونیکی NIO است:

Nio: ماشین الکترونیکی با باتری قابل تعویض به آلمان می آید

خودروهای الکترونیکی چین باید ثابت کنند که ارزش پولی خوبی دارند

NIO اکنون به جای تکیه بر مدل اشتراکی، خودروهای برقی خود را در آلمان می فروشد. آنچه به عنوان یک گام خوب در نظر گرفته شده بود می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. زیرا برند چینی علاوه بر قیمت های بالای خرید به عنوان هزینه باتری، 12000 یورو می خواهد – و این هنوز هم ارزان ترین است.

قیمت خودروهای الکترونیکی NIO – با و بدون باتری – چقدر است

پس چه کسی مثلاً SUV EL7 و همچنین می خواهد مالک باتری ماشین الکترونیکی باشد، 73900 یورو نمی پردازد، اما 94900 یورو افتخار می کند – سایر تجهیزات اضافی شامل نمی شود.

به عنوان مثال، در مقایسه با تسلا مدل S، مشتریان در NIO می توانند حتی قیمت های ارزان تری پیدا کنند. جای سوال است که آیا عجله به اندازه ای که انتظار می رود خواهد بود. طبق یک نظرسنجی، قیمت پایین‌تر یکی از قوی‌ترین استدلال‌ها برای خودروهای الکتریکی هنوز ناشناخته چین برای خریداران آلمانی خواهد بود. اما برای کیفیت نیز باید مطابقت داشته باشد. با این حال، مثال MG4 نشان می‌دهد که هنوز می‌توان کارهایی را انجام داد. باید دید آیا این موضوع در مورد NIO نیز صدق می کند یا خیر.



منبع حتی علاقه مندان به خودروهای الکترونیکی می توانند به علاوه ماهانه 169 یورو یا 289 یورو ترساندن زیرا اگر تصمیم به اجاره باتری داشته باشید، NIO چقدر می گیرد. تفاوت قیمت برای باتری پایه با ظرفیت 75 کیلووات ساعت یا نسخه دوربرد با 100 کیلووات ساعت به وجود می آید. در هنگام خرید باتری کوچکتر 12000 یورو اضافی و باتری بزرگتر 21000 یورو هزینه اضافی دارد.

قیمت‌های فروش رسمی هم اکنون ثابت هستند، همانطور که خود NIO می‌گوید: مدل پایه، سدان الکتریکی ET5، از 49900 یورو در دسترس است. E-SUV EL7 که NIO می گوید آن نیز یک خودروی میان رده است، از 73900 یورو شروع می شود. سدان پریمیوم پرچمدار این برند چینی ET7 از 69900 یورو شروع می شود. با این حال، همانطور که NIO آشکارا نشان می دهد، این قیمت ها هستند بدون قیمت نهایی واقعی

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

NIO به سرعت به این ناامیدی واکنش نشان داد و دیگر تنها سه خودروی الکتریکی ET5، ET7 و EL7 خود را برای اجاره ارائه نمی دهد. اما قیمت خرید بالا رفته است، به خصوص شارژ باتری: بسته به انتخاب 12000 یورو یا حتی 21000 یورو هزینه اضافی به مشتریان بالقوه خودروهای الکترونیکی