تورم دو برابر و سه برابر به خریداران ضربه می زند

وقتی به میانگین قیمت‌های 30 خودروی پرفروش نگاه می‌کنید، دقیقاً معنای آن مشخص می‌شود: امم 7.5 درصد قیمت موتورهای احتراقی در آگوست 2022 نسبت به سال قبل افزایش یافته است. 31913 یورو خریداران به طور متوسط ​​مجبور به پرداخت هستند.

نکته پس انداز GIGA
سوخت خیلی گرونه؟ آیا به دنبال ارزان ترین پمپ بنزین هستید؟ سپس برنامه سوخت گیری ما را دانلود کنید. در آنجا کمترین قیمت بنزین را در منطقه خود خواهید یافت.

TankenApp با روند قیمت بنزین

TankenApp با روند قیمت بنزین

از سوی دیگر، تورم واقعی تنها در حال حاضر اثر می گذارد – و خواهد شد قیمت ها را به ارتفاع های کاملاً متفاوت پیچ کنید. از یک سو، قیمت بالای انرژی و مواد اولیه ای که خودروسازان باید بپردازند، همچنان بر قیمت مشتریان نهایی در ماه های آینده تأثیر خواهد گذاشت.

TankenApp با روند قیمت بنزین

TankenApp با روند قیمت بنزین

خودروهای برقی بیشتر از این افزایش قیمت را متضرر می‌کنند: نسبت به سال قبل 8.2 درصد افزایش داشته است. برای 15 خودروی الکترونیکی پرفروش در آلمان صاحبان جدید آنها قیمت متوسطی را پرداخت کردند 42786 یورو. با این حال، تا کنون افزایش قیمت واقعاً ادامه نداشته است. به گزارش CAR، دلیل اصلی تقاضای بالا بود که با پیشنهادی مواجه شد که به دلایل مختلف نتوانست آن را ادامه دهد.

توسعه دهنده: Stroer Media Brands GmbH

TankenApp محصولی از Ströer Media Brands GmbH است که GIGA نیز به آن تعلق دارد.

خودروها روز به روز گران‌تر می‌شوند، حتی با خودروهای الکترونیکی مزیت هزینه در طول زمان کاهش می‌یابد:

تورم مضاعف: به زودی داشتن ماشین فقط برای ثروتمندان خواهد بود

رانندگان آلمانی باید خیلی را تحمل کنند: زمان تحویل خودروهای جدید برای ماه ها طولانی شده است و در پمپ بنزین گران تر می شود. قیمت خرید چرخ های جدید نیز به شدت در حال افزایش است. کارشناسان مرکز تحقیقات خودرو انتظار دارند اوضاع برای خریداران خودرو بسیار بدتر شود.

تلخی برای خریداران خودرو: دودنهوفر انتظار یک انفجار قیمت را دارد

توسعه دهنده: Ströer Media Brands GmbH

عامل دوم پس از آن، خودروی جدید را حتی برای خریدار گران‌تر می‌کند: افزایش نرخ‌های بهره ممکن است برای حساب مفید باشد، اما همچنین تضمین می‌کند که هزینه‌های تامین مالی وام، اقساط اجاره و قیمت مدل‌های اشتراک خودروهای جدید افزایش می‌یابد. از آنجایی که بیش از دو سوم ثبت نام خودروهای جدید توسط مشتریان خصوصی بر اساس قراردادهای اعتباری انجام می شود. یک اثر تورمی مضاعف وجود دارد.پاپ ماشین دودنهوفر می گوید.

چه در پمپ بنزین، چه هنگام خرید برای یک هفته یا در صورت حساب برای هزینه های جانبی – قیمت ها و هزینه ها در حال حاضر عملاً در همه جا فقط یک جهت می دانند: به سمت بالا. بازار خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. ماه هاست که قیمت ها در حال افزایش است. کارشناسان خودرو از مرکز تحقیقات خودرو (CAR) اطراف فردیناند دودنهوفر در تحلیل فعلی خود بیان می‌کنند: “تورم به بازار خودروهای جدید آلمان رسیده است” (منبع: جهان).

ثالثاً، بسیاری از خودروسازان مدل های گران تر را در اولویت قرار داده اند. این امر در طول ماه‌های محدودیت تولید، سودهای آبدار را تضمین کرده است. از سوی دیگر انتخاب مدل های مقرون به صرفه کاهش یافته است. همه این اثرات به این معنی است که یک ماشین جدید – مانند برخی از ماشین های دست دوم – گزینه ای برای افراد کمتر و کمتری است. که این خودرو به طور فزاینده ای به یک کالای لوکس تبدیل می شود، که همه شهروندان آلمانی نمی توانند برای مدت طولانی آن را بپردازند.



منبع