تسلا نحوه فروش خودرو را به رقابت نشان می دهد

چه موتور احتراقی و چه برقی – تورم باعث افزایش قیمت ها در همه جا می شود. این مقایسه هزینه را آسان تر نمی کند:

تسلا به مشخصات آلمانی یک بیل می زند

در این پرتو، پیشنهاد فعلی تسلا جذاب‌تر به نظر می‌رسد: مانند بسیاری از تولیدکنندگان، پیشگام خودروهای الکترونیکی قیمت‌ها را در چند ماه گذشته – حتی چندین بار – اصلاح کرده است. اما اکنون تسلا به همه خریداران مدل 3 و مدل Y که هنوز در سال 2022 سفارش می دهند اما تا سال 2023 خودروی الکتریکی خود را دریافت نخواهند کرد، پیشنهاد می دهد. پاداش زیست محیطی بالاتری بپردازید.

با این وجود، خرید تسلا یک شمشیر دولبه است: از یک سو، یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای الکتریکی در حال حاضر در بازار را دریافت می‌کنید – حتی اگر تولیدکنندگان دیگر از تسلا پیشی بگیرند. از سوی دیگر، نمی توان همیشه به حرف رئیس تسلا، ایلان ماسک، اعتماد کرد، همانطور که او این هفته با چهارمین شیفت کامیون سایبری بار دیگر ثابت کرد. در هر صورت، این واقعیت که ماسک در حال اعلامیه های بزرگ است، یک نقطه فروش نیست – برعکس.



منبع اما این دقیقاً مورد است، حداقل در شرایط خاص – که در بسیاری از موارد باید اعمال شود: در هنگام خرید یک خودروی جدید، اکنون بیشتر و بیشتر متداول شده است که سازنده هیچ تضمینی برای قیمت ارائه نمی دهد. هرکسی که مدت زیادی منتظر ماشین جدید باشد می تواند ناگهان بهای بیشتری بپردازد باید از توافق اولیه

اگرچه مقررات معمولاً از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است، اما این دو برند آلمانی موارد مجزا نیستند. فولکس واگن نیز تغییرات قیمت و کیا را پذیرفته است. علاوه بر این، این مشکل دیگر تنها بر خودروهای الکترونیکی که به دلیل کاهش پاداش زیست محیطی گران می شوند، تاثیر نمی گذارد. دلیل پشت این موضوع همیشه یکسان است: تورم تولید خودرو را گران‌تر می‌کند. خودرویی با قیمت امروزی به سختی می تواند در عرض چند ماه سودآور باشد. تولید کنندگان خود را از این امر محافظت می کنند.

سازندگان برای این موارد آماده می شوند: برای مثال BMW و مرسدس بنز فقط چهار ماه از زمان سفارش قیمت را تضمین کنید. اگر بیشتر طول بکشد، آنها به خود این حق را می دهند که افزایش هزینه های تولید را به مشتریان منتقل کنند. به عنوان یک قاعده، شما به عنوان یک خریدار حق انصراف از قرارداد خرید را در چنین مواردی دارید. با این حال، این باعث نمی شود که خودرو دوباره ارزان شود. قانون این است: بیشتر بپردازید یا ماشین جدیدی وجود نخواهد داشت.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

خرید یک ماشین، به خصوص یک ماشین جدید، به ندرت چیزی برای بودجه محدود است. به خصوص در حال حاضر که بسیاری از مصرف کنندگان مجبورند کمربند مالی خود را در نتیجه تورم محکم کنند، پول لازم در همه جا وجود ندارد. زمانی که خودروسازان خودروهای جدید خود را حتی گرانتر می کنند.

سرگرمی گران قیمت حتی گران تر: تولیدکنندگان خودرو ضمانت قیمت خودروهای جدید را لغو می کنند

تحرک – چیزی در حال وقوع است: اتومبیل های الکترونیکی، دوچرخه های برقی، اسکوترهای الکترونیکی، جانشین بلیط 9 یورویی در اتوبوس ها و قطارها – همه اینها ما را از دو جهت به حرکت در می آورد. و از نظر تحرک چه اتفاقی افتاده است؟

هرکسی که در این روزگار گران قیمت ماشین بخرد، باید در جیب خود فرو برود. از آنجا که در حالی که مصرف کنندگان باید با افزایش هزینه ها در بسیاری از زمینه های زندگی کنار بیایند، تولیدکنندگان خودرو برای تضمین سود خود چیزی را ارائه می کنند. اما این ترفند دقیقاً به نفع مشتریان نیست. تسلا، از همه مردم، ثابت می کند که راه دیگری وجود دارد.

تسلا

در حالی که سایر تولید کنندگان در نهایت قیمت های خود را به دلیل زمان تحویل طولانی تر افزایش می دهند. از نظر مالی مشتریان تسلا را تامین می کند، که باید بیشتر برای خودروهای الکترونیکی خود صبر کنند – حداقل کمی. زیرا حتی پاداش زیست محیطی قدیمی نیز نمی تواند افزایش قیمت ها را جبران کند. اما سیگنال همچنان یک سیگنال خوب است.