«تخفیف مخزن» برای کاربران آیفون: اپل باید همین حالا اقدام کند

همه چیز در حال گران شدن است و کاربران اپل نیز در آینده مجبور خواهند بود برای iPhone، iPad، Mac و Co. بیشتر و بیشتر هزینه کنند. با توجه به ضعیف بودن یورو، این در درجه اول برای ما اروپایی ها صدق می کند. به نظر من در حال حاضر نوعی «تخفیف تانک» برای مشتریان اپل لازم است.

سیب

همه چیز گران تر خواهد بود، اما به این صورت پول پس انداز می کنید:

دلیل خوبی برای “تخفیف مخزن” در iPhone and Co.

دلایل معتبر کمتر و کمتری برای خرید یک مورد جدید وجود دارد. به عنوان مثال، اپل در مورد نوآوری در مدل استاندارد آیفون 14 بسیار بی میل است. بنابراین این مدل با A15 همان تراشه آیفون 13 فعلی را خواهد داشت. شما می توانید و بهتر است به خرید یکی از این موارد ارزان در تجارت آزاد فکر کنید.

البته در این مرحله این فقط یک خیال بافی از طرف من است. برای اپل، پیشنهاد من یک تغییر پارادایم مطلق است. تا کنون، اپل هرگز نخواسته است که حاشیه سود را فقط برای هدف قرار دادن و حمایت از یک بازار قربانی کند. با این حال، شرایط فوق العاده ایجاب می کند که چنین اقدامی انجام شود. Ergo: بیا اپل، FDP درونی را در خود بیدار کن و هم اکنون “تخفیف مخزن” را برای مشتریان خود دریافت کنید.



منبع

اما چرا اپل باید این کار را انجام دهد؟ خیلی ساده، برای اینکه اهمیت بازار را از دست ندهید. رقابت نیز بر اساس دلار آمریکا محاسبه می شود، اما این همیشه بسیار فشرده بوده است. بنابراین افزایش قیمت نسبت به دستگاه های گران قیمت و سودآور اپل کمتر محسوس است. در بدترین حالت، در شرایط اقتصادی پرتنش، مصرف کنندگان وسوسه می شوند که از اپل خرید نکنند و در عوض از رقبا خرید کنند. اپل باید منافع مشروعی در جلوگیری از این موضوع داشته باشد. در صورت لزوم با قیمت های کمی یارانه ای.

به نظر من اپل باید در آینده نسبت به این وضعیت واکنش بهتری نشان دهد. من نوعی “تخفیف تانک” در ذهن دارم. شبه یارانه مستقیم به قیمت ها برای سخت افزار آسیب دیده اپل. برای یادآوری، قیمت اپل در اروپا بر اساس دلار آمریکا است. اما تبدیل مستقیم ارز تنها بخشی از محاسبه است. همچنین وظایف، مالیات و حاشیه ایمنی خود اپل نیز وجود دارد. اپل دومی را در دستان خود دارد و می تواند بدون آن کار کند. اگر این برای یک تخفیف معقول کافی نباشد، تولیدکننده مطمئناً می تواند یک یا آن درصد از حاشیه گزاف بیش از 30 درصد خود را رها کند و مستقیماً از قیمت ها در این کشور حمایت کند.

برق، گاز، اجاره … افزایش قیمت ها حد و مرزی ندارد. سخت افزار اپل نیز روز به روز گران می شود. دلیل این امر در این کشور یورو بسیار ضعیف است. ما اولین تجربه را از قیمت های گزاف مک بوک ایر جدید 2022 داشتیم. می توانستیم حداقل 1000 یورو یا بیشتر برای آیفون 14 در ماه سپتامبر بپردازیم. اما اپل واچ 8 یا آیپد پرو جدید موردانتظار دیگر معامله ای نخواهد بود. دیر یا زود، زمانی که مشتریان تجاری گرایی را رد کنند و به سادگی خرید دستگاه های جدید را برای آینده قابل پیش بینی متوقف کنند، دیر یا زود برای اپل مشکل ساز خواهد شد.

نظری از Sven Kaulfuss.

محصولات اپل در اروپا روز به روز گرانتر می شوند