تا 5000 یورو خسارت پس از خاموشی: باید این را بدانید

مجبور هستی چه کاری را انجام بدهی؟ اگر خاموشی یا افزایش برق وجود داشت و تجهیزات آسیب دیدند یا در نتیجه آسیب دیگری رخ داد، باید فوراً این موضوع را ثبت کنید. شما باید همه چیز را ضبط کنید، یعنی دستگاه های معیوب، موجودات زنده مرده یا غذاهایی که فاسد شده اند. سپس حادثه باید به اپراتور شبکه گزارش شود. اپراتور شبکه ممکن است یک متخصص را برای بررسی پرونده استخدام کند (منبع: t-online).

در اصل، آلمان یک شبکه برق بسیار پایدار دارد و به طور معمول نباید قطعی برق در مقیاس بزرگ وجود داشته باشد. اما اخیراً، بیانیه ای از سوی رئیس اداره فدرال حفاظت مدنی (BBK) باعث ایجاد شور و هیجان شد، زیرا او فرض می کند که ممکن است از ژانویه 2023 خاموشی در آلمان رخ دهد. این بیانیه بعداً مورد توجه قرار گرفت، اما بسیاری از مردم آلمان اکنون ناآرام هستند.

بسیاری از مردم در آلمان از خاموشی می ترسند – یعنی قطع برق در مقیاس بزرگ و پیش بینی نشده. این نه تنها ترسناک است، بلکه می تواند به تجهیزات حساس نیز آسیب برساند. در موارد خاص، شما حق دریافت غرامت تا سقف 5000 یورو را دارید.

می توانید خود را برای خاموشی با یک ژنراتور خورشیدی تجهیز کنید:

چه زمانی غرامت وجود ندارد؟

اگر به هر دلیلی خاموشی پیش بینی نشده رخ دهد، بدترین سناریو می تواند آسیب به تجهیزات حساس، مرگ حیواناتی مانند ماهی در آکواریوم یا فاسد شدن مواد غذایی ذخیره شده در یخچال باشد. در این صورت می توانید تا 5000 یورو خسارت دریافت کنید. این می تواند در موارد زیر اعمال شود:

  • اضافه ولتاژ برق: اپراتور شبکه موظف است اطمینان حاصل کند که اضافه ولتاژ شبکه وجود ندارد. اگر این اتفاق بیفتد و دستگاه‌های متصل آسیب ببینند، قانون مسئولیت محصول اعمال می‌شود.
  • قطع برق: اگر دستگاه ها در هنگام قطع برق آسیب ببینند، اپراتور شبکه نیز می تواند مسئول باشد. سپس مصرف کنندگان می توانند به آیین نامه اتصال به شبکه مراجعه کنند.

اپراتور شبکه تنها در صورت قطع برق یا اضافه ولتاژ شبکه مسئول خسارت شماست از روی عمد یا سهل انگاری به وجود آمد. مسئولیت در صورت فورس ماژور اعمال نمی شود. بنابراین اگر مثلاً رعد و برق بیفتد یا یک بلای طبیعی رخ دهد. علاوه بر این، خاموشی باید واقعاً طولانی باشد تا بتوان جبران خسارت کرد. قطع کوتاه برق به حساب نمی آید. ارزش خسارت وارده به هر کاربر اتصال نیز باید حداقل 500 و بیش از 5000 یورو نباشد. همچنین اپراتور شبکه باید حداکثر 2.5 میلیون خسارت به ازای هر حادثه بپردازد.



منبع

یک اطلاعیه: این مقاله جایگزین مشاوره حقوقی در صورت ادعا نمی شود. اگر سوال دیگری دارید، باید با یک وکیل متخصص تماس بگیرید.

تا 5000 یورو غرامت بعد از خاموشی