بهتر است از این تابع استفاده نکنید

Xbox Series X از نظر کارایی کمی بهتر به نظر می رسد، اما حتی کنسول مایکروسافت نیز نمی تواند با دستگاه های استریم مخصوص ساخته شده برای آن هماهنگی داشته باشد. در 4K جریان خواهد بود حدود 46 وات مصرف می کندبا روشن بودن حالت 120 هرتز 57 وات است (منبع: فیلم‌های 4K)

کنسول ها: صرفه جویی در مصرف برق با Full HD به جای 4K

به غیر از پخش ویدیو، اگر بدون رزولوشن 4K و در عوض کار کنید، می توانید مقدار زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی کنید Full HD استفاده شده است. همچنین تفاوت قابل توجهی ایجاد می کند که آیا بازی PS5 یا PS4 روی پلی استیشن 5 اجرا می شود. با نسخه PS4 می توان حدود نیمی از برق را ذخیره کرد.

ماشین های بازی خالص دیگر کنسول های مدرن نیستند. با عملکردهای مختلف اضافی، آنها سعی می کنند گیمرها را متقاعد کنند که از محصولات رقبا استفاده نکنند. نحوه سفارش آن از نظر مصرف برق اغلب یک موضوع جزئی است. همین الان در زمان افزایش سرسام‌آور قیمت‌های انرژی، نگاهی دقیق‌تر سودمند است – زیرا گزینه های جایگزین برای اینکه مجبور نباشید بی جهت پول خرج نکنید، ارزشمند هستند

از PS5 و Xbox Series X برای استریم استفاده نکنید

با پلی استیشن 5، دلیل دیگری وجود دارد که چرا این کنسول لزوما نیست مناسب برای Netflix، Disney+ و Amazon Prime Video. اگرچه پلتفرم‌ها اکنون محتوای زیادی را در Dolby Vision و Dolby Atmos ارائه می‌دهند، PS5 از HDR10 معمولی استفاده می‌کند (منبع: نکات بازی). بهترین تصویر ممکن و بهترین صدای ممکن در کنسول سونی موجود نیست.



منبع

بسیار ارزانتر خواهد بود اگر الف دستگاه پخش جریانی مانند Apple TV 4K یا Chromecast Ultra استفاده می شود. Apple TV 4K برای نمایش محتوای Netflix با وضوح بالا تنها به 6 وات نیاز دارد و Chromecast Ultra فقط به 3.4 وات کوچک نیاز دارد. البته می‌توان به طور متناوب از دستگاه‌های استریم صرف نظر کرد و به جای آن می‌توان از برنامه‌ها در تلویزیون هوشمند استفاده کرد.

یک نیروگاه می تواند مقدار زیادی برق را ذخیره کند.

پلی استیشن 5: برای نتفلیکس و دیزنی پلاس ایده آل نیست

حتی در صورت خاموش بودن، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس برق مصرف می کنند. بر روی حالت آماده به کار راحت برای کاهش مصرف برق می توان آن را حذف کرد.

کنسول هایی مانند پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس بسیار تشنه انرژی هستند. اما این نیز به دلیل نحوه استفاده از آنها است. گیمرها ترجیح می دهند دست خود را از برخی عملکردها دور نگه دارند، زیرا جایگزین هایی برای صرفه جویی در انرژی وجود دارد. آنها همچنین در کیف پول آسان هستند.

پلی استیشن 5

حتی اگر مطمئناً راحت به نظر می رسد: پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نباید برای استریم استفاده شوند. آنها خیلی تشنه قدرت هستند که به سادگی فیلم یا سریال را روی آنها پخش کنند. پلی استیشن 5 خود را با استریم نتفلیکس تنها با رزولوشن 4K پذیرفته است 70 تا 80 وات و سپس مصرف برق تلویزیون وجود دارد.