بنابراین شما برای آن هزینه نمی کنید

فقط با 9 یورو می توانید دستگاه های برقی را در خانه پیدا کنید:

قیمت ها را مقایسه کنید و به درستی تخمین بزنید

من شخصاً در شرایط فعلی ارائه دهندگان برق را تغییر نمی دهم. حداکثر در عرضه اولیه، اگر تامین کننده انرژی بسیار گران تر شود. ترمز قیمت برق از 1 ژانویه 2023 هزینه ها را برای همه افزایش می دهد اما منفجر نمی شود. 20 درصدی که باید خودتان بهای تمام شده بپردازید، به راحتی از طریق پس انداز در زندگی روزمره قابل پس انداز است. به نظر من تغییر تعرفه برق تنها زمانی جذاب می شود که ترمز قیمت برق لغو شود. و این تا سال 2024 اتفاق نمی افتد. تا آن زمان، هر یک از شما باید هر از چند گاهی قیمت ها را در سایت های مقایسه قیمت مقایسه کنید و ببینید وضعیت چگونه پیش می رود.



منبع

اما اگر تضمین قیمت ندارید و قیمت ها در اول ژانویه 2023 به شدت افزایش خواهند یافت، سپس ابتدا باید تعیین کنید که قیمت ها برای شما چقدر است مراقبت های اولیه هستند اگر شما مشتری آنجا نیستید. زیرا تامین کنندگان اصلی در حال حاضر معمولا ارزان ترین ارائه دهندگان هستند. آنها باید برق شما را تامین کنند. برخی از تامین کنندگان اصلی می خواستند مشتریان جدید را به سمت عرضه جایگزین سوق دهند و از این طریق هزینه های بیشتری را تقاضا کنند. این کار از 1 نوامبر 2022 مجاز نیست (منبع: مرکز مصرف کنندگان نیدرزاکسن). اگر برای عرضه جایگزین قیمت گذاری شده اید، باید به این موضوع اعتراض کنید. همه می توانند به خدمات اولیه مراجعه کنند. این قانون در آلمان است.

می توانید با یک نیروگاه بالکن در مصرف انرژی صرفه جویی کنید:

ترمز قیمت برق را فراموش نکنید

برای اینکه بفهمید قیمت‌های بازار آزاد در منطقه شما چقدر است، باید یک را انتخاب کنید سایت مقایسه قیمت مانند بازدید از Check24 (نگاهی به Check24) مصرف سالانه و کدپستی خود را وارد کنید. قیمت برق بسته به منطقه بسیار متفاوت است. اما باید به پیشنهادهای نمایش داده شده در آنجا نیز دقت کنید، زیرا معمولاً یک جایزه فوری، تخفیف مشتری جدید، یک جایزه پاییزی و کوپن هایی وجود دارد که همه نمی خواهند یا نمی توانند از آنها استفاده کنند. در بیشتر موارد، تامین کننده اصلی ارزان ترین ارائه دهنده باقی می ماند.

از اول ژانویه 2023 ترمز قیمت برق در آلمان اجرایی می شود. قیمت برق به هر حال 40 سنت در هر کیلووات ساعت برای 80 درصد مصرف سال قبل محدود شده است. بنابراین حتی اگر قیمت برق شما به 47 سنت در هر کیلووات ساعت افزایش یابد، تنها باید 40 سنت برای 80 درصد مصرف سالانه خود و قیمت کامل 47 سنت تنها برای 20 درصد از مصرف سالانه خود بپردازید. در نهایت، این نیز باید در محاسبه شما لحاظ شود.

پیتر هریچوک
Peter Hryciuk، کارشناس GIGA برای گوشی های هوشمند، تبلت ها، اندروید، ویندوز و معاملات.

اول از همه، باید بدانید چه مقدار برق در سال مصرف می کنید و برای هر کیلووات ساعت چه مقدار برق می پردازید. فقط زمانی می توانید قیمت ها را به طور معنی داری با هم مقایسه کنید که دقیقاً بدانید مصرف شما چقدر است. در 1 ژانویه 2023، قیمت برق برای اکثر ارائه دهندگان به شدت افزایش خواهد یافت. پس اگر تعرفه برق دارید تضمین قیمت برق پس قطعاً در حال حاضر نباید تغییر کنید. با شرایط بهتر تعرفه ارزان تری پیدا نخواهید کرد.

تقریباً همه تامین کنندگان انرژی در آلمان قیمت برق را افزایش داده اند یا حداکثر تا اول ژانویه 2023 این کار را خواهند کرد. بسیاری از شما قبلاً افزایش قیمت را با افزایش پیش پرداخت در صندوق پست دریافت کرده اید. اگر به این دلیل می خواهید ارائه دهندگان برق را تغییر دهید، باید محاسبات را با دقت انجام دهید.

حتی قبل از بحران انرژی، بسیاری از مردم برای تغییر منبع برق خود مشکل داشتند. قبل از جنگ در اوکراین، این راه خوبی برای پس انداز پول بود. در حال حاضر، این همیشه منطقی نیست، زیرا بسیاری از تامین کنندگان انرژی باید انرژی گران قیمت بخرند و در صورت عدم وجود قراردادهای بلندمدت، قیمت های بالاتر را به مشتریان خود منتقل کنند. به همین دلیل است که باید با دقت محاسبه کنید که آیا تعویض ارائه دهندگان برای شما ارزشمند است و آیا در نهایت هزینه بیشتری پرداخت می کنید.

هنگام تغییر تعرفه برق به چه نکاتی باید توجه کرد

اگر خیلی راحت دوست دارید، می توانید ارائه دهندگان خدمات یادآوری.me (به یادآوری.me نگاهی بیندازید). در آنجا یک پیشنهاد شخصی به شما داده می شود و تغییر برای شما انجام می شود. این در درجه اول برای افرادی که جرات مقایسه یا تغییر تشریفات را ندارند، ارزشمند است. اما طبق گفته مرکز مشاوره مصرف کنندگان برلین، نباید در اینجا انتظار ارزان ترین قیمت ها را داشته باشید. تامین کنندگان اصلی اغلب با چنین ارائه دهندگان خدمات متناوب ظاهر نمی شوند. بر این اساس، باید این پیشنهادات را با دقت بررسی کنید.