بنابراین دستگاه انرژی کمتری مصرف می کند

در برخی از ماشین های لباسشویی مدرن، حسگرهای داخلی نیز به صرفه جویی در مصرف برق کمک می کنند. شما بار واقعی لباسشویی را از قبل وزن کنید و به جای اینکه سرسختانه برنامه خود را دنبال کنید، به طور خودکار نیاز آب را تنظیم کنید.



منبع

در زمان‌های افزایش سرسام‌آور قیمت‌های انرژی، زیر سوال بردن مصرف خود مفید است. به خصوص در مورد دستگاه هایی که نیاز به برق زیادی دارند، اغلب پتانسیل کمتری برای صرفه جویی وجود دارد. درجه حرارت معیار تعیین کننده برای ماشین لباسشویی است. در اینجا می توانید در پول خود صرفه جویی کنید.

شستن لباس: دمای پایین ارزان تر است

با هزینه برق 40 سنت در هر کیلووات ساعت یک شستشوی 30 درجه فقط 12 سنت هزینه دارد (منبع: Berliner Zeitung). در 60 درجه 38 سنت و در 90 درجه حتی 61 سنت است. چرخه شستشو در دمای 20 درجه ارزان ترین است، اگرچه این اغلب به دلایل بهداشتی توصیه نمی شود.

همیشه 30 درجه؟ استثناهایی وجود دارد

هنگام خرید ماشین لباسشویی به برچسب انرژی توجه کنید:

با تنظیم Eco در هزینه خود صرفه جویی کنید

اگر ماشین لباسشویی دارای برنامه اکو یا اکو است، می توانید از آن استفاده کنید بر روی کیف پول نیز آسان است. ماشین لباسشویی در اینجا گاهی بسیار طولانی تر کار می کند، اما انرژی و آب کمتری نسبت به برنامه های شستشوی معمولی یا شستشوی سریع مورد نیاز است.

انجمن صنعت برای مراقبت های شخصی و مواد شوینده (IKW) نیز چنین می بیند. انجمن محاسبه کرده است مصرف کنندگان با هر شستشو چقدر صرفه جویی می کنند اگر کنترل دما را پایین بیاورید. با ماشین لباسشویی که در سال 2014 یا بعد از آن ساخته شده است، هنوز هم می توانید با شستشوی 30 درجه در مقایسه با شستشوی گرم، 49 سنت صرفه جویی کنید.

قبلاً بخشی از استاندارد بود، اما امروزه اساساً اضافی است: معمولاً دیگر نیازی به شستشوی داغ در مدل‌های جدیدتر ماشین لباسشویی نیست. اگر دستگاه در سال های اخیر ساخته شده است، می تواند در بسیاری از موارد از دمای بالا اجتناب می شود اراده. نکات فرضی از زمان مادربزرگ به سادگی در این زمینه باقی مانده است.

را ماشین لباسشویی را خودتان تمیز کنید باید دو بار در ماه انجام شود. این امر از تجمع میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند، که از جمله با لباس های بدبو قابل توجه است. برنامه خود تمیز شونده معمولاً از 60 درجه به طور خودکار استفاده می کند.

روباه های مقرون به صرفه نیز باید از یک استثنا مهم آگاه باشند: وقتی صحبت از لباس زیر و دستشویی می شود، آنها حتی با ماشین های لباسشویی مدرن بیش از 40 درجه مورد نظر. طبق توصیه IKW، حوله ها باید در دمای 60 درجه شسته شوند. اگر افرادی از بیماری مسری یا عفونت قارچی رنج می برند، تمام لباس ها باید در دمای 60 درجه تمیز شوند.