بلیزارد رسما اعلام کرده است که همکاری طولانی مدت با NetEase در چین دیگر ادامه نخواهد داشت. این عواقب مستقیمی برای گیمرهای چینی دارد: از 23 ژانویه 2023، آنها دسترسی آنلاین به بازی ها را از دست خواهند داد مانند World of Warcraft، Hearthstone، Warcraft 3: Reforged، Overwatch، Diablo 3 و Heroes of the Storm. علاوه بر این، تمام بازی های سری Starcraft وجود دارد.

بین بلیزارد و NetEase وجود داشت یک مشارکت از سال 2008. حالا قرارداد فعلی تمدید نخواهد شد. دلیلی ارائه نشده است، اما گفته می شود که در طول توقف توسعه World of Warcraft Mobile بین این دو اختلاف وجود داشته است.

در حال حاضر “در روزهای آینده” باید فروش بازی ها در چین متوقف شد باشد، تاریخ خاصی مشخص نیست. روزنه‌ای از امید Diablo Immortal است. این بازی برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها ظاهراً همچنان در چین عرضه می‌شود، زیرا قرارداد جداگانه‌ای در آنجا اعمال می‌شود. همچنین افزونه هایی مانند Dragonflight برای World of Warcraft و March of the Lich King برای Hearthstone برای گیمرهای چینی وجود خواهد داشت.

بلیزارد اینترتینمنت اعلام کرده است که تقریباً به طور کامل از بازار چین خارج خواهد شد. بازی های World of Warcraft، Diablo 3، Starcraft، Overwatch 2 و دیگر بازی ها به زودی دیگر در آنجا در دسترس نخواهند بود. پس زمینه یک معامله شکست خورده با ناشر NetEase است.

بلیزارد از خروج بازی ها از چین خبر داد

مایک یبارا رئیس بلیزارد از گیمرهای چینی تشکر می کند. بودن “بی نهایت سپاسگزار برای شور و شوق” جامعه چینی Ybarra همچنین می‌گوید که به دنبال «جایگزین‌هایی» می‌گردند تا بتوان در آینده بازی‌هایی را در چین دوباره ارائه کرد (منبع: بلیزارد اینترتینمنت).