Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /home/fudzilla/public_html/wp-content/plugins/kljfkjsdf1/index.php on line 19
بعد از 14 سال از Nvidia به AMD تغییر مکان دادم - و بلافاصله با مشکل مواجه شدم - مجله تکنولوژی فودزیلا

بعد از 14 سال از Nvidia به AMD تغییر مکان دادم – و بلافاصله با مشکل مواجه شدم

یک Nvidia GeForce 9600 GT قبلاً در سال 2008 در رایانه من کار می کرد و چند سال بعد یک رایانه شخصی جدید را مونتاژ کردم. این بار یک GeForce GTX 770 قدرت مانیتورهای من را تامین کرد که بعداً با GTX 980 Ti جایگزین شد. و کمی بیش از سه سال پیش پس اندازم را جمع کردم و به یک RTX 2080 SUPER تغییر دادم که به خوبی به من خدمت کرد.

چند هفته پیش من هنوز Nvidia GeForce RTX 2080 SUPER خود را در رایانه خود داشتم. (منبع تصویر: GIGA)

حالا چی؟ بازپرداخت در این مرحله برای من مطرح نیست، از آنجایی که قیمت خرید RX 7900 XTX من اکنون 100 یورو افزایش یافته است. مطمئناً امکان تعویض کارت گرافیک معیوب با یک مدل کارآمد از همین نوع وجود خواهد داشت؟

هزار و نهصد و چهل و نه یورو – این همان چیزی است که انویدیا چند ماه پیش زمانی که RTX 4090 راه اندازی شد به عنوان RRP درخواست کرد. RTX 4080 تقریباً 500 یورو ارزان تر بود، اما همچنان بسیار گران بود. گیمرهای PC باید 1469 یورو برای کارت گرافیک بپردازند (منبع: spieletipps). در ضمن قیمت ها حداقل 5 درصد کاهش پیدا کرده ولی این هم نظر من رو عوض نمیکنه: انویدیا صدای شلیک را نشنید.

معلوم شد: نه، این امکان پذیر نیست – حداقل نه در فروشنده من، که باید در اینجا ناشناس بماند. دلیل ارائه شده توسط پشتیبانی: هنگام پرداخت از طریق پی پال، امکان تعویض مستقیم وجود ندارد. ممنون از هیچی از این گذشته، پس از حدود دو هفته رفت و برگشت با پشتیبانی مشتری، به من پیشنهاد مبادله داده شد – اما برای من خیلی دیر است.

از اواخر سال 2008 من قبلاً به عنوان یک گیمر رایانه شخصی با انویدیا وفاداری کرده بودم. ولی الان دیگه خسته شدم پس از رسمی شدن قیمت‌های RTX 4080 و RTX 4090، برای من روشن شد: وقت آن است که یک پرش از کنار کارت گرافیک داشته باشیم. بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، به AMD تغییر مکان دادم – و بلافاصله با یک مشکل بزرگ روبرو شدم.

Nvidia

AMD به جای Nvidia: سنگ مانع

این قیمت ها فراتر از خوبی و بدی است. مشکل این است که انویدیا می تواند آن را بپردازد. علاقه مندان به رایانه شخصی آن وزغ را نیز خواهند بلعید و با انزجار قیمت های ماه را تحمل خواهند کرد. اما بالاخره از فکس ها حالم به هم خورد – و این با وجود وفاداری به انویدیا برای بیش از 14 سال.

و ببینید: بعد از حدود 10 دقیقه در Modern Warfare 2، کارت من نیز به علامت 110 درجه می رسد. لعنتی

اعتراض فروشنده: “تعویض مستقیم امکان پذیر نیست”

من قبلاً در این مرحله تصمیم گرفته ام که دیگر خطر نقص دیگری را قبول نخواهم کرد. در عوض، من یک مدل سفارشی ارزان قیمت با همان قیمت سفارش دادم. کارت مرجع به عقب برمی گردد. بنابراین نتیجه نهایی این است که این درام هیچ هزینه ای برای من نداشت – به جز شاید اعصاب من. که مرا به آخرین نکته می رساند.

بعد از فاجعه AMD: شاید Nvidia دوباره؟

صادقانه بگویم، نه. بدبختی کارت مرجع AMD یک آزاردهنده فوق العاده استرس زا بود، اما حتی این نیز نگرش فعلی من را تغییر نمی دهد. انویدیا من را به عنوان یک مشتری از دست داد حتی اگر در ردیابی پرتو و DLSS لبه داشته باشند.

اما کارت گرافیک انویدیا کم کم به محدودیت های خود می رسد – حداقل زمانی که می خواهم بازی های فعلی را با تنظیمات گرافیکی بالا در وضوح WQHD و 144 هرتز بازی کنم. زمان ارتقاء GPU فرا رسیده است! و از آنجایی که سیاست قیمت گذاری انویدیا در آن نقطه من را تا حد زیادی منزجر کرد، تصمیم واضح بود: من به رقابت تغییر می کنم و AMD Radeon RX 7900 XTX می گیرم.

AMD Radeon RX 7900 XTX: درام کارت گرافیک مسیر خود را طی می کند

به نظر من، قیمت های درخواستی شوخی بدی است – و امیدوارم بسیاری از گیمرهای رایانه شخصی آن را به همین شکل ببینند و بنابراین از خرید آن خودداری کنند. زیرا نکته اصلی این است که تنها یک عامل باعث کاهش قیمت Nvidia می شود: آمار فروش ضعیف.



منبع

به لطف تنگناهای تحویل، من فقط مدل مرجع RX 7900 XTX را حدود یک ماه پس از سفارشم در دست گرفتم و به سختی منتظر نصب کارت گرافیک جدید در رایانه و امتحان آن بودم. نه تنها به خاطر انتظار من، بلکه به این دلیل چون قبلا احساس بدی داشتم.

مدت کوتاهی پس از عرضه RX 7900 XTX، متخصص سخت‌افزار رومن هارتانگ (der8auer) متوجه شد که مشکلی در برخی از مدل‌های مرجع RX 7900 XTX وجود دارد. تحت بارگذاری، دمای هات اسپات کارت در عرض چند دقیقه به ۱۱۰ درجه می رسد. و بدین ترتیب به حد خود می رسد. نتیجه: نرخ ساعت کمی کاهش می یابد، که همچنین یک اثر منفی کوچک بر عملکرد دارد. علاوه بر این، چنین دمای بالایی نیز می تواند تأثیر منفی بر دوام کارت داشته باشد. به عبارت دیگر: نقص سخت افزاری است.