بعد از گوشی هوشمند چه می آید؟ تیم تحریریه GIGA اینطور فکر می کند

گوشی هوشمندی که امروز می شناسیم دیگر رایج ترین رابط کاربری نخواهد بود.» – پکا لوندمارک، مدیرعامل نوکیا

پایان گوشی های هوشمند کلاسیک اغلب تصور می شود. اما چه خبر است؟ ما از سردبیران خود پرسیدیم که آنها آینده تلفن های هوشمند را چگونه می بینند – به طور شگفت انگیزی محافظه کارانه.

از گوشی هوشمند تا واقعیت افزوده؟

دیگران آینده ای را می بینند که در آن گوشی های هوشمند جانشینی به معنای دقیق نخواهند داشت: پکا لوندمارک، مدیر عامل نوکیا، در مجمع اقتصادی داووس در تابستان 2022 درباره حسگرهایی که «مستقیماً در بدن ما ساخته می شوند» صحبت کرد. این کاملاً بی‌معنی نیست: شرکت‌هایی مانند Neuralink ایلان ماسک روی BCI کار می‌کنند، رابط‌های مغز و کامپیوتری که می‌توانند به مغز وارد شوند و با آن‌ها فناوری را می‌توان از راه دور کنترل کرد.

آیا همه چیز ثابت خواهد ماند؟

در نهایت این چه شکلی است؟ این شایعات مدل‌هایی را توصیف می‌کنند که یادآور هدست‌های واقعیت مجازی موجود یا عینک‌های واقعیت افزوده مانند Google Glass هستند – پروژه‌ای که ده سال پیش شکست خورد. اوپو اخیراً محصولی با “عینک بادی” ارائه کرده است که به این درجه رسیده است. با عینک AR، اطلاعات را می توان در میدان دید کاربر بدون مسدود کردن دید نمایش داد. برخی از کارها می توانند به راحتی از گوشی هوشمند به عینک منتقل شوند. اما آیا چیزی وجود دارد که بتواند به طور کامل جایگزین گوشی هوشمند شود؟

آینده ای بدون گوشی هوشمند؟

در حالی که برخی از شرکت ها در تلاش هستند تا شکل گوشی های هوشمند را توسعه دهند – برای مثال سامسونگ با تاشوهای سری گلکسی Z – برخی دیگر، به گفته خودی ها، روی دیدگاه های کاملاً جدیدی از آینده کار می کنند. به عنوان مثال، گفته می‌شود که اپل سال‌هاست روی هدست‌های واقعیت ترکیبی کار می‌کند که در نهایت باید جایگزین آیفون شود.

ما از ویراستاران خود در مورد چشم انداز آنها برای آینده پرسیدیم، می توانید پاسخ ها را در ویدیوی بالا مشاهده کنید.



منبع

ایمپلنت های مغزی و عینک های AR یک ویژگی مشترک دارند: حداقل در حال حاضر، هیچ یک از آنها نمی توانند به عنوان جایگزین مستقیم برای گوشی های هوشمند استفاده شوند.