بعد از خراب شدن کارت گرافیک: آیا AMD دست از کار می‌کشد؟

اما شاید با مدل‌های تازه‌سازی که معمولاً یک سال تا یک سال و نیم پس از اولین کارت‌های نسل جدید ظاهر می‌شوند، این موضوع تغییر کند. با توجه به شایعات فعلی، با این حال، ممکن است که هرگز ظاهر نمی شوند.

نسل جدید کارت های گرافیک AMD با برخی مشکلات راه اندازی دست و پنجه نرم می کند. به عنوان مثال، طراحی مرجع RX 7900 XTX با مشکل محفظه بخار که باعث بالا رفتن دما می شود، دست و پنجه نرم می کند. علاوه بر این، مصرف انرژی هر دو کارت RX-7000 هنگام پخش فیلم و استفاده از مانیتورهایی با وضوح یا نرخ تازه سازی بالا بسیار بالا بود.

کارت های گرافیک جدید AMD عملکرد شگفت انگیزی را ارائه می دهند، اما این دو مدل حتی نمی توانند با RTX 4090 همگام شوند. این می‌توانست با یک به‌روزرسانی تغییر کند، که باید مشکلات دندان‌شدن مدل‌های فعلی RX 7000 را نیز برطرف کند. اما اکنون شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه AMD دست به کار شده و ترجیح می دهد روی جانشین آن تمرکز کند.

AMD

شایعه AMD: هیچ به‌روزرسانی RX 7000 برنامه‌ریزی نشده است

در حالی که مشکل گرما را فقط می توان با تعویض کارت برطرف کرد، AMD حداقل توانست مصرف برق کارت های گرافیک جدید را با به روز رسانی درایور کاهش دهد – اما فقط تا حدی (منبع: AMD). و حتی بعد از آپدیت ها به این صورت باقی می ماند: کارت‌های گرافیکی جدید AMD هر چیزی جز صرفه‌جویی در مصرف انرژی هستند و نسبت عملکرد/وات ضعیف تری در مقایسه مستقیم با مدل های جدید انویدیا دارند.

در حال حاضر هیچ گزارش رسمی از AMD در مورد این موضوع وجود ندارد. با این حال، ما انتظار نداریم که شرکت در این مورد اظهار نظر کند. به طور معمول، چنین شایعاتی همیشه بر گوش سازندگان می افتد. اگر برخلاف انتظار اتفاق دیگری بیفتد، مطمئناً شما را در جریان خواهیم گذاشت.



منبع

مانند افشاگرهای سخت افزاری همه وات ها!! در توییتر گزارش شد، کار بر روی مدل های به روز رسانی RX 7000 متوقف شده است:

کارت های گرافیک پرفروش را در آمازون مشاهده کنید

افشاکننده سخت افزار می گوید: RDNA 3 اهداف AMD را از دست داد

طبق اطلاعات وی، پلتفرم RDNA3 به سادگی نتوانست به اهداف عملکرد و کارایی مورد انتظار AMD دست یابد. YouTuber RedGamingTech می گوید که او مشکوک است که AMD به سادگی مهندسان کافی برای رفع مشکلات معماری RDNA 3 ندارد. در عوض، آنها در داخل تصمیم گرفتند که توجه خود را به جانشین و تمرکز بر توسعه RDNA 4.