به گفته CarBuzz، نباید آنقدر کوچک باشد. بنابراین، انتظار می رود که ابتدا فناوری جدید در مدل های بالا گران قیمت استفاده خواهد شد و احتمالاً می تواند با هزینه اضافی در آنجا ارائه شود. برای استرومر ارزانتر، که به گفته رئیس BMW، اولیور زیپس باید در آینده ساخته شود، احتمالاً در نظر گرفته نشده است.
فن آوری وجود دارد لزوما محدود به خودروهای الکتریکی نیست. انرژی به دست آمده از طریق دمپرها همچنین می تواند به عنوان پشتیبان برای شارژ باتری کلاسیک 12 ولت در موتور احتراقی استفاده شود. این حق اختراع نشان می دهد که سیستم چقدر کارآمد عمل می کند و چقدر برق می تواند در حین رانندگی تولید شود. اما باید امتیاز خوبی را ارائه دهد، در غیر این صورت بایرن احتمالا از تلاش برای توسعه چشم پوشی می کند.
شارژ کردن باتری نه تنها در زمان توقف شارژ، بلکه در حین رانندگی نیز برای بسیاری از تولیدکنندگان خودروهای برقی یک نظم عالی است. دقیقاً در این BMW می تواند با یک پتنت جدید پاک شود. پخش کننده های باواریا باید این کار را انجام دهند از جاده های ناهموار و چاله ها انرژی بگیرید، که با آن می توان برد را افزایش داد.
از آنجایی که تاکنون فقط یک حق ثبت اختراع است، نمی توان با قطعیت گفت که آیا این فناوری حتی برای تولید سری آماده خواهد بود یا خیر. اگر چنین است، احتمالاً مدتی طول می کشد تا مدل های برتر BMW چنین افزایش بردی داشته باشند.