برای اینکه پمپ حرارتی در واقع جایگزین سیستم های گرمایشی قدیمی شود، قیمت برق باید نقش خود را ایفا کند. در غیر این صورت رویای جایگزینی ارزان برای گرمایش کلاسیک با گاز یا نفت به تله هزینه تبدیل می شود. تلخ برای دارندگان پمپ حرارتی: قیمت برق به شدت در حال افزایش است، یک شرکت بزرگ انرژی اکنون افزایش قیمت زیادی را اعلام کرده است.

برای مصرف کنندگان، افزایش قیمت به معنای بار اضافی قابل توجهی در ماه است. بر اساس محاسبات EnBW، دارندگان یک پمپ حرارتی با مصرف سالانه 6500 کیلووات ساعت 66 یورو در ماه علاوه بر جریان گرما آنها برای شمردن حال باید دید آیا و تا چه حد قانون ویژه جدید پمپ های حرارتی می تواند از افزایش قیمت جلوگیری کند یا خیر.

هر کسی که صاحب نیروگاه بالکن باشد می تواند قبض برق خود را کاهش دهد:

قرار است تا سال 2030 شش میلیون پمپ حرارتی نصب شود

سپس EnBW دارد افزایش قیمت تعرفه برق حرارتی اعلام کرد. علاوه بر بخاری های ذخیره سازی شبانه، این شامل پمپ های حرارتی نیز می شود. از 1 ژانویه 2023 قیمت ها باید به طور متوسط ​​در حدود بیش از 60 درصد افزایش می یابد (منبع: Tagesschau). شرکت انرژی افزایش قابل توجه قیمت را با افزایش هزینه های خرید توجیه می کند. طبق گفته EnBW، تعرفه های گرمایش خارج از منبع اصلی باید به میزان مشابه افزایش یابد.

دولت فدرال برای خود اهداف بالایی را برای گسترش پمپ های حرارتی در نظر گرفته است. قرار است تا سال 2030، شش میلیون پمپ حرارتی در خانه های آلمانی نصب شود. کارت پمپ حرارتی نشان می دهد که آیا خانه شما برای تبدیل مناسب است یا خیر. اخیرا بوش همچنین پمپ های حرارتی جدیدی را ارائه کرده است که بی صدا تر کار می کنند و به دمای جریان کمتری نیاز دارند. این دو مشکلی را که مدل های فعلی اغلب با آن مواجه هستند حل می کند.