با انتشار در روزنامه فدرال، دستورالعمل های بودجه جدید برای پاداش زیست محیطی ثابت شده است. اندکی قبل از شروع سال، بالاخره یک بار برای همیشه مشخص می شود که خریداران یک خودروی الکتریکی از سال 2023 چه انتظاری خواهند داشت. همه تغییرات در سال جدید ما سریع و واضح برای شما آماده کرده ایم:

پاداش زیست محیطی برای خودروهای الکترونیکی: این از سال 2023 تغییر خواهد کرد

  • برای خودروهای الکترونیکی اعمال می شود از 1 ژانویه 2023 نرخ های جدید تامین مالی: دولت فدرال تا 4500 یورو برای قیمت خالص فهرست تا 40000 یورو پاداش زیست محیطی می پردازد. خرید خودروی برقی که طبق قیمت خالص بین 40 تا 65 هزار یورو قیمت دارد تا 3000 یورو یارانه پرداخت می شود.
  • پیشفرض سهم سازنده همچنین از اول ژانویه 2023 کاهش خواهد یافت. تا سقف 40000 یورو باید 2250 یورو توسط سازنده خودرو اضافه شود. خودروهای الکترونیکی با قیمت خالص بین 40000 تا 65000 یورو توسط سازندگان 1500 یورو تخفیف داده می شود.
  • واجد شرایط از 1 ژانویه 2023 فقط وسایل نقلیه الکتریکی با باتری یا سلول سوختی. پلاگین هیبریدی از این یارانه مستثنی شده است، زیرا فقط خودروهایی که “به طور آشکار اثر حفاظتی مثبت آب و هوا دارند” یارانه می گیرند (منبع: وزارت امور اقتصادی و حفاظت از آب و هوای فدرال/BMWK).
  • این در هنگام درخواست برای جایزه زیست محیطی بسیار مهم است تاریخ تایید. تاریخ خرید یا سفارش مرتبط نیست. این برنامه فقط برای وسایل نقلیه ای که قبلاً ثبت نام کرده اند قابل انجام است. تحویل دیرهنگام می تواند هزاران یورو برای مشتریان هزینه داشته باشد که تا آخرین لحظه مورد انتقاد قرار گرفته است.
  • از 1 سپتامبر 2023 هستند فقط افراد خصوصی واجد شرایط هستند. شرکت ها یا انجمن ها دیگر از سوی دولت فدرال یارانه دریافت نخواهند کرد.
  • برای 1 ژانویه در سال 2024 پاداش زیست محیطی دوباره کاهش می یابد: فقط خودروهای برقی با قیمت خالص فهرست تا 45000 یورو در نظر گرفته می شوند که این تخفیف به 3000 یورو کاهش می یابد. سهم سازنده بدون تغییر باقی می ماند. با این حال، یارانه دولتی تنها در صورتی پرداخت می‌شود که قیمت خرید حداقل به میزان سهم سازنده کاهش پیدا کند.
یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

با این حال، هیچ تضمین قابل اعتمادی وجود ندارد که پاداش زیست محیطی همیشه تحت این شرایط پرداخت شود. فقط تا زمانی که تمکن مالی موجود باشد پرداخت می شود. در اطلاعیه روزنامه فدرال آمده است: «اعطای کمک مالی منوط به در دسترس بودن بودجه تخمینی است. 2.1 میلیارد یورو برای سال 2023 و 1.4 میلیارد یورو برای سال 2024 برنامه ریزی شده است. اگر وجوه قبل از پایان سال تمام شود، مشتریان نمی توانند چیزی دریافت کنند.

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.