“بازخورد خوشحال” در تلفن های همراه و شرکت: چیست و چگونه آن را فعال کنیم؟

بازخورد لمسی در حال حاضر به طور خودکار در بسیاری از تلفن های هوشمند فعال می شود. اساساً این فقط به این معنی است که تلفن هوشمند برای تأیید ورودی می لرزد. وقتی چیزی می نویسی تلفن همراه کمی تکان می خورد. پیامی دریافت می کنید که ورودی با موفقیت انجام شد. “هپتیک” است زیرا می توانید ارتعاش را با انگشت یا دست خود احساس کنید. اگر این موضوع شما را آزار می دهد، می توانید بازخورد لمسی را در تلفن خود خاموش کنید. در اندروید به این صورت عمل می کند:

برنامه تنظیمات عمومی را کنترل می کند. به بخش Haptics و Tones می رود. تنظیمات Vibrate On Touch را غیرفعال می کند. همچنین می توانید قدرت ارتعاش را با استفاده از نوار لغزنده تنظیم کنید.

بسته به دستگاه Android و نسخه، مسیر انتخاب ممکن است متفاوت باشد. اگر گزینه را پیدا نکردید، از تابع جستجو در تنظیمات استفاده کنید و به دنبال “haptics” یا “vibration” بگردید.

بازخورد لمسی در اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی و آیفون‌ها و همچنین در کنترلرهای بازی مانند PS5 در دسترس است.

“Haptic” به چه معناست؟

بازخورد لمسی بیش از همه است هنگام وارد کردن متن مفید است. این به کاربر اطلاع می دهد که ورودی او موفقیت آمیز بوده است. با کیبوردهای سخت افزاری واقعی، وقتی کلید را فشار می دهید، بازخورد دریافت می کنید و می توانید قضاوت کنید که آیا کلید را درست فشار داده اید یا نه. این کار با صفحه کلیدهای نرم افزاری بدون بازخورد لمسی امکان پذیر نخواهد بود. قدرت بازخورد معمولاً به اندازه زمانی که تلفن زنگ می‌زند نیست. با این حال، این اغلب قابل تنظیم است. بنابراین می توانید طول ارتعاش را مطابق با اولویت های خود تنظیم کنید. بنابراین بازخورد هپتیک وسیله مهمی برای آسان‌تر کردن کارکرد با یک دستگاه فنی برای کاربر است و مهمتر از همه، به کاربران نابینا این فرصت را می‌دهد تا ورودی‌ها را بهتر تشخیص دهند.



منبع کنترلر PS5 همچنین دارای عملکرد بازخوردی است که به اعمال و موقعیت های خاصی در بازی واکنش نشان می دهد. اگر شما را آزار می دهد، ویژگی را به این صورت خاموش کنید:

دکمه PlayStation را روی کنترلر Dualshock فشار دهید. بخش “لوازم جانبی” را در تنظیمات کنترل می کند. گزینه های کنترلر را انتخاب می کند. در اینجا می توانید لرزش را به طور کامل خاموش کنید یا آن را ضعیف تر کنید. در قسمت “تریگر” می توانید لرزش های دکمه های شانه را فعال و غیرفعال کنید.

با iOS 16، اپل لرزش را به آیفون ها نیز معرفی می کند. در جای دیگر نحوه روشن و خاموش کردن صفحه کلید لمسی در آیفون را توضیح می دهیم.

بازخورد لمسی در پلی استیشن 5

را خواص شیکه در هاپتیک نقش دارند عبارتند از:

اندازه کانتور سطح مطابقت بافت رسانایی حرارتی دما

در مورد دستگاه های فنی، “بازخورد هپتیک” شامل عملکرد “بازخورد نیرو” نیز می شود. بنابراین بازخورد لمسی از دستگاه برای اقدامات یا ورودی های خاص وجود دارد. در گوشی های هوشمند، این مورد به ویژه برای ورودی های صفحه کلید است. در منطقه بازی، کنترلر در طول بازی به برخورد، سقوط، شلیک یا سایر اقدامات واکنش نشان می دهد.

روشن یا خاموش کردن بازخورد لمسی (اندروید و iOS)

در گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های دارای ورودی «لمسی»، می‌توانید «بازخورد لمسی» را فعال کنید. پشت این عملکرد چیست، بازخورد لمسی برای چیست و آیا می توان آن را غیرفعال کرد؟

اصطلاح “Haptics” از یونانی گرفته شده است. منظورش اینه که “لمسی” یا “مناسب برای لمس”. «هپتیک» به معنای حس لامسه است. در اصل، همه اشیا یا مایعات یک ادراک لمسی ارائه می دهند. آنها احساس خاصی دارند. یک گوشی هوشمند یا یک لپ تاپ نیز حس بسیار خاصی دارد.