باتری ماشین الکترونیکی خالی شده؟ در صورت خرابی چه باید کرد

GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر



منبع

آیا بدون امکان شارژ در کشور به ملاقات والدین خود رفته اید یا به سادگی فراموش کرده اید که باتری خودروی الکترونیکی خود را در شب شارژ کنید و اکنون با باتری خالی در کنار جاده ایستاده اید؟ در این راهنما به شما نشان خواهیم داد که در این وضعیت نامطلوب چه کاری انجام دهید و چگونه می توانید از آن در آینده جلوگیری کنید.

تحرک

آبدار و بی قدرت: شارژ باتری ماشین الکترونیکی دلیل خرابی است

اکنون اینجا هستید – محدوده باقیمانده 0 را نشان می دهد، دور و دراز هیچ ایستگاه شارژی در چشم نیست. فرقی نمی کند ساعت ها در ترافیک گیر کرده باشید یا فاصله تا ایستگاه بعدی استراحت را دست کم گرفته باشید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که خط تلفن خدمات سازنده تماس بگیرید یا سرویس خرابی برای تماس.

اگر مدل شما یکی دارد حالت اکو در دسترس است، می توانید حتی بیشتر در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. در برخی از وسایل نقلیه، حالت eco نیز به حالت قایقرانی مرتبط است.

در این راهنما می توانید دقیقاً معنی این عبارات را بخوانید و چگونه می توانید در زمانی که سطح باتری کم است رانندگی کنید:

تا زمانی که به رایانه داخلی توجه داشته باشید و سطح باتری را زیر نظر داشته باشید، این سناریو نباید رخ دهد. در سال 2021، ADAC ارزیابی کرد که خودروهای الکترونیکی چقدر مستعد خرابی هستند. نتیجه نشان می دهد که خودروهای الکتریکی فوق العاده قابل اعتماد هستند. تنها 4.4 درصد از کل عملیات را می توان به باتری ها، موتورهای الکتریکی یا فناوری شارژ ردیابی کرد. مشکل اغلب باتری استارت است که در 54 درصد موارد مقصر بوده است (منبع: Auto Bild).

به خصوص اگر گارانتی خودروی جدید همچنان معتبر است، ابتدا باید شماره شرکت سازنده را بگیرید. بیشتر ماشین شما پس از آن به ایستگاه شارژ بعدی به ارمغان آورد، با این حال، اگر مشکل عمده ای در باتری پیدا شود، ممکن است یک ماشین جایگزین به شما داده شود. این امکان وجود دارد، به عنوان مثال، اگر باتری شما معیوب باشد و دیگر اصلا قابل شارژ نباشد.

توجه داشته باشید که یدک کشی ماشین الکتریکی به این راحتی نیست. کشیدن استرومر بر روی ناحیه بارگیری بدون تولید انرژی در موتور الکتریکی حداقل از طریق یک محور امکان پذیر نیست. اگر سیستم روی برد به طور همزمان فعال نباشد، ولتاژ القایی حاصل می شود آسیب دائمی به الکترونیک کنترل علت. با این حال، تا زمانی که به سرویس خرابی اشاره کنید که یک وسیله نقلیه الکتریکی است، این مشکل بزرگی نیست. در این حالت ماشین بارگیری می شود.

صرفه جویی در باتری: به این ترتیب در مصرف انرژی صرفه جویی می کنید

در غیر این صورت چاره ای ندارید جز اینکه منتظر ADAC و Co باشید، زیرا بر خلاف موتورهای احتراقی، نمی توانید یک قوطی بنزین را از نزدیکترین پمپ بنزین تهیه کنید. آ ذخیره سازی برق قابل حمل، که با آن می توان باتری را به حداقل ممکن شارژ کرد، متاسفانه هنوز در دسترس نیست. با این حال، این فناوری در حال حاضر در مرحله آزمایش است، اما به نظر نمی رسد هنوز یک گزینه واقعی باشد.

یک خودروی الکترونیکی را کنار بگذارید – آزاردهنده اما نه چندان وحشی

متأسفانه، زیرساخت شارژ خودروهای الکترونیکی هنوز به اندازه کافی توسعه نیافته است که باتری مرده را کاملاً قابل اجتناب بدانیم. اگر سیستم ناوبری یا برنامه ایستگاه شارژ شما را ناامید می کند، حداقل می توانید سیستم خود را امتحان کنید انرژی باقیمانده را اختصاص دهید.

گالری عکس را شروع کنید(10 تصویر)

راه‌های زیر برای صرفه‌جویی در مصرف برق کافی برای رسیدن به ایستگاه بعدی وجود دارد: اولین و مهم‌تر از همه این است بهبودی. اگر سبک رانندگی خود را به اندازه کافی تطبیق دهید، می توانید با همان سطح باتری بسیار بیشتر پیش بروید.

CES 2023: فولکس‌واگن، مرسدس و شرکای خودروهای الکترونیکی خود را معرفی کردند