این ویژگی در سال 2023 ارائه می شود

نکات مهم سال 2023 در دیزنی +

سرویس‌های استریم Apple TV+، Amazon Prime Video، Netflix و Disney+ معمولاً از فناوری Dolby برای صدا استفاده می‌کنند. در نتیجه، Dolby Digital و Digital Plus برای موسیقی متن با حداکثر 7.1 کانال و نوع Dolby Atmos برای صدای سه بعدی در دسترس هستند. از سوی دیگر، محصول رقیب DTS-Audio بیهوده دنبال می شود.

“صدای امضای IMAX توسط DTS” ابتدا در تعدادی از فیلم‌های MCU (جهان سینمایی مارول) استفاده خواهد شد. اگر می خواهید از آن بهره مند شوید، باز هم مجبورید سخت افزار سازگار و در نتیجه تایید شده خود. طبق گفته دیزنی پلاس، تلویزیون‌های دارای گواهی IMAX پیشرفته از تولیدکنندگانی مانند سونی و هایسنس در ابتدا پشتیبانی خواهند شد. اما گیرنده های Denon، Marantz و JBL نیز کار خواهند کرد.

تاریخ انتشار هنوز باز است

اگر بهترین کیفیت 4K را می خواهید، باید بزرگترین بسته را از نتفلیکس بگیرید. در مورد دیزنی + اینطور نیست، ارائه دهنده استریم هیچ تفاوتی نمی کند و همیشه ارائه می دهد حداکثر فنی در تصویر و صدا بدون هزینه اضافی بر. ویژگی دیگری اواخر امسال با DTS-Audio اضافه خواهد شد (منبع: WinFuture).

دیزنی پلاس قصد دارد تا اواخر امسال صدای DTS را معرفی کند

برخلاف نتفلیکس، مشتریان دیزنی پلاس معمولاً بهترین کیفیت تصویر و صدا را بدون هزینه اضافی دریافت می‌کنند. این پیشنهاد در سال 2023 دوباره بهبود می یابد – صدای DTS بالاخره اولین خود را نشان می دهد.

اما این با Disney + 2023 تغییر خواهد کرد، زیرا ارائه دهنده برنامه دارد فیلم های پیشرفته IMAX بر این اساس گسترش یابد و صدای DTS به عنوان یک گزینه در دسترس قرار گیرد. مزیت صدای DTS: سیستم صوتی چند کاناله نرخ بیت بالاتر تا 1.5 مگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد که به طور قابل توجهی بیشتر از Dolby Digital است. آنها می گویند سپس صدا باید به نسبت بهتر باشد.

تاریخ دقیقی برای معرفی ویژگی جدید صوتی وجود ندارد. شایعات حاکی از آن است که شروع جریان Black Panther: Wakanda Forever به عنوان یک فرصت ذکر شده است. جدیدترین فیلم مارول از 1 فوریه 2023 در دیزنی پلاس قابل مشاهده است. صفحه فعلی فیلم در دیزنی + فرمت را به عنوان IMAX Enhanced ذکر می کند، اما هنوز به طور خاص صدای DTS را ذکر نکرده است. باید دید.



منبع

آنچه امسال در سریال ها و فیلم های Disney+ می آید: