این نمونه اولیه یک مشکل تقریبا غیر قابل حل را حل می کند

محققان دانشگاه فناوری آیندهوون خودرویی بدون آلایندگی تولید کرده‌اند که می‌گویند مکیدن CO2 از هوا هنگام رانندگی در جاده. نمونه اولیه تحرک انتشار صفر (Zem) چندین فیلتر قابل تعویض نصب کرده است که در آنها CO2 جمع آوری می شود. به هر حال، 4.5 پوند (تقریباً 2 کیلوگرم) کربن را می توان برای هر 20000 مایل رانندگی جمع آوری کرد.

علاوه بر فیلترهای CO2، Zem دارای سلول های خورشیدی روی سقف و هود. هشت باتری لیتیومی این خودرو تا 15 درصد برق اضافی دریافت می کنند. این تیم تحقیقاتی همچنین فناوری شارژ دوطرفه را پیاده‌سازی کرده‌اند تا از خودروی الکتریکی برای تامین انرژی دستگاه‌های دیگر نیز استفاده شود.

اگرچه خود خودروهای الکتریکی در جاده ها دی اکسید کربن منتشر نمی کنند، اما تولید باتری های لیتیومی مورد نیاز می تواند مقدار زیادی کربن تولید می شود. کربن همچنین اغلب در طول تولید برق آزاد می شود که در نهایت باتری های یک وسیله نقلیه الکتریکی را تامین می کند.

تیمی از دانشگاه صنعتی آیندهوون یک خودروی الکتریکی بسیار خاص را به عنوان نمونه اولیه معرفی کردند. این خودرو که Zem نام دارد، نه تنها نباید گازهای خروجی از اگزوز منتشر کند، بلکه هنگام رانندگی CO2 نیز جذب می کند. سلول های خورشیدی نیز برای افزایش برد گنجانده شده است.

Zem: نمونه اولیه جدید خودروهای الکترونیکی CO2 را جذب می کند

تیم دانشگاه فنی آیندهوون طبق اظهارات خود پیگیری می کند هیچ برنامه ای برای توسعه Zem به یک محصول تجاری وجود ندارد. در عوض، آنها امیدوارند که این مفهوم خاص توسط خودروسازان معتبر مورد استفاده قرار گیرد. همانطور که در حال حاضر در حال بررسی است، فقط فناوری پشت مجموعه CO2 می تواند ثبت اختراع شود (منبع: TU/ecomotive).



منبع بدنه خودرو شامل پلاستیک های پرینت سه بعدی بازیافتی. قسمت داخلی آن تا حدی از آناناس ساخته شده است، در حالی که داشبورد از روغن آشپزی بازیافتی ساخته شده است.

Zem: الهام بخش به جای راه اندازی بازار

زم: ماشین الکترونیکی جو را تمیز می کند

اطلاعات بیشتر در مورد Zem در ویدیو: