این محبوب ترین مک است

و کاربران چگونه از مک خود استفاده می کنند؟ بر اساس CIRP، 79 درصد از افراد مورد بررسی از مک خود برای مقاصد خصوصی، 34 درصد برای آموزش و 49 درصد برای اهداف تجاری استفاده می کنند – بدیهی است که پاسخ های متعدد ممکن بود.



منبع وقتی صحبت از توزیع بین دسکتاپ و نوت بوک می شود، مقادیر در ابتدا کمتر تعجب آور هستند. برای ده ها سال، اپل مک بوک های بیشتری نسبت به دستگاه های دسکتاپ خالص فروخته است. در نهایت برای کاربران اینگونه به نظر می رسید:

  • مک های رومیزی: 26 درصد
  • مک بوک: 74 درصد

شکست در میان مک های دسکتاپ جدید:

احتمالاً باید سهم خوبی در مدل های Pro – مدل 13 اینچی داشته باشد:

مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M2 ارائه شده است

تقریبا دکترمن یک چهارم تمام مک ها بنابراین می توان بدون منبع تغذیه ثابت نیز استفاده کرد سیار استفاده کنید، فقط یک چهارم همیشه جای معمول خود را روی میز خانه دارد. Ergo: محبوب ترین مک تا به حال یک مک بوک است. آیا همانطور که فکر می کنید مک بوک ایر است؟ خیر، از همه چیز، مک بوک پرو دارای مزیت است:

  • مک بوک ایر: 34 درصد (46 درصد نوت بوک های مک)
  • مک بوک پرو 40 درصد (54 درصد نوت بوک های مک)
Apple Mac Studio و Studio Display در حال عمل

بیش از هر ثانیه مک‌بوک یک مدل پرو است و 40 درصد از تمام مک‌های مک‌بوک در این دوره، مک‌بوک پرو بودند. یک نتیجه شگفت انگیز. اما چیزی که نباید فراموش کنید: مدل کوچک و ارزان قیمت 13 اینچی نیز یکی از مدل های Pro است و احتمالاً در نهایت به قیمت پیروزی ایر تمام می شود. به هر حال، قیمت کامپیوتر نسبتاً کلاسیک بسیار نزدیک به مدل جدید M2 است.

مک استودیو مهم نیست

مک همچنان مانند هیچ محصول دیگری متعلق به اپل است. از بین تمام خطوط تولید، این محصول دارای طولانی ترین سنت است و با وجود آیفون، آی پد و اپل واچ، پایانی در چشم نیست. اما کدام مک در حال حاضر محبوب ترین است؟ نتیجه کاملا شگفت انگیز است.

سیب

بخشی از توضیح عملکرد ضعیف مک مینی ممکن است این باشد که مشتریان منتظر مدل جدیدی با تراشه M2 هستند. اما این به ویژه برای مک پرو حتی قدیمی‌تر که اپل از زمان عرضه آن در سال 2019 به‌روزرسانی نکرده است، صادق است. از سوی دیگر، مک استودیو، که برخی از مشتریان مک پرو را هدف قرار داده است، به امروز رسیده است یک ناامیدی در مقابل این اعداد رایانه ای که چند ماه قبل ارائه شد و سپس تنها 1 درصد از مشتریان را به خود اختصاص داد، در واقع حق وجود در آینده را ندارد. حداقل تا زمانی که همینطور بماند.

خود اپل ساکت است و نشان نمی دهد که چه تعداد مک و کدام مدل واقعا فروخته شده است. سپس محققان بازار باید این را تعیین کنند، همانطور که در مورد فعلی، متخصصان CIRP. آنها اکنون ارقام آشکار سه ماهه سپتامبر گذشته را گردآوری و منتشر کرده اند (منبع: CIRP از طریق 9to5Mac).

مک بوک پرو دارای برتری است

وقتی نوبت به رایانه های رومیزی می رسد، iMac جایگاه بالایی را ایمن می کند. به‌طور شگفت‌انگیزی، Mac Pro منسوخ شده مبتنی بر اینتل با دقت دنبال می‌شود. مک مینی و مک استودیو فقط نقش ناچیزی دارند:

  • iMac: 13 درصد (50 درصد دسکتاپ ها-Mac)
  • مک پرو: 11 درصد (43 درصد از مک های رومیزی)
  • مک مینی: 1 درصد (4 درصد از مک های رومیزی)
  • مک استودیو: 1 درصد (4 درصد از مک های دسکتاپ)