این قوانین جدید اینترنت همه را تحت تأثیر قرار می دهد

اخبار فنی بیشتر در یک نگاه:

در صورت نقض DSA یا DMA، کمیسیون اتحادیه اروپا جریمه تا 10 درصد از فروش جهانی بر یک شرکت تحمیل کند. اگر دوباره تکرار شود باید تا 20 درصد باشد.

پس از تصویب آن توسط پارلمان اتحادیه اروپا، اکنون یک مورد دیگر وجود دارد تصویب در سطح وزیران خارج، که، با این حال، تنها یک امر رسمی تلقی می شود. مذاکره کنندگان پارلمان و کشورهای اتحادیه اروپا قبلاً در مورد DSA و DMA به توافق رسیده بودند.



منبع

اتحادیه اروپا با مجموعه قوانین جدیدی موافقت کرده است که در درجه اول بر شرکت های بزرگ فناوری و مشتریان آنها تأثیر می گذارد. هدف قانون خدمات دیجیتال و قانون بازارهای دیجیتال ایمن تر، عادلانه تر و بازتر کردن اینترنت است.

اتحادیه اروپا: قوانین سختگیرانه برای شرکت های فناوری

مرکز DSA و DMA هستند نظارت بیشتر و حمایت از مصرف کننده. علاوه بر این، باید قدرت بازار شرکت های بزرگ با بیش از 45 میلیون کاربر مهار شود.

پارلمان اتحادیه اروپا قانون خدمات دیجیتال (DSA) و قانون بازارهای دیجیتال (DMA) را با اکثریت بزرگ تصویب کرد. این راه را برای برخی باز می کند قوانین سختگیرانه تر برای شرکت های بزرگ اینترنتی. گوگل، متا (فیس بوک)، آمازون و اپل باید با اتحادیه اروپا سازگار شوند تا از مجازات های سنگین جلوگیری کنند.

پلتفرم های بزرگ اینترنتی این کار را خواهند کرد از ارجحیت دادن به خدمات خود منع شده است. استفاده از فروشگاه های برنامه شخص ثالث باید مجاز باشد. برنامه های از پیش نصب شده روی تلفن های همراه باید به راحتی حذف شوند (منبع: پارلمان اتحادیه اروپا).

طبق DMA، شرکت های بزرگ فناوری باید به اشخاص ثالث اجازه دهند تا با خدمات خود تعامل داشته باشند. اتحادیه اروپا در اینجا به صراحت از “سکوهای پیام رسانی” نام می برد، که باید دسترسی ارائه دهندگان کوچکتر را امکان پذیر کند. پیام‌ها باید «در سراسر برنامه‌ها» ارسال شوند..

مقررات جدید DSA، از جمله، ممنوعیت تبلیغات را در صورتی که محصولات برای کودکان. همچنین، “داده های حساس” دیگر ممکن است برای قرار دادن هدفمند تبلیغات استفاده نشود. طرح های تیره ممنوع است. هنگامی که محتوای غیرقانونی به آنها گزارش می شود، پلتفرم ها باید سریعتر واکنش نشان دهند. معامله گران در بازارهای آنلاین باید بتوانند با دقت بیشتری نظارت و ردیابی شوند.

اتحادیه اروپا شرکت ها را به مجازات های سنگین تهدید می کند