این بهشت ​​به زودی فقط به صورت دیجیتال در دسترس خواهد بود

GIGA توصیه می کند

مقاله پایداری در GIGA

تقریباً 12000 نفر در تووالو زندگی می کنند. آرزوی آپینلو این است که اکنون آنها را قادر به مهاجرت کند تا بتوانند قدم به قدم خود را وفق دهند یک زندگی جدید در یک کشور جدید می تواند عادت کند

کشور جزیره ای تووالو تنها 5 متر بالاتر از سطح دریا در اقیانوس آرام، شمال استرالیا و نیوزیلند قرار دارد. مردمی که در آنجا زندگی می کنند مدت هاست که می توانند این موضوع را مشاهده کنند زمین کوچکتر و اقیانوس بزرگتر تبدیل می شود. سال گذشته، سیمون کوفه، وزیر امور خارجه تووالو، با کت و شلوار، کراوات و شلوار در بخشی از تووالو که از قبل زیر آب است، سخنرانی خود را در کنفرانس آب و هوای سازمان ملل ایراد کرد. اگرچه این تصویر به خودی خود صحبت کرد، کوفه به وضوح نشان داد که تغییرات آب و هوایی واقعی است و نیاز به اقدام فعال جهانی دارد. کشور او مستقیماً عواقب آن را احساس می کند: تخمین زده می شود که تووالو چنین خواهد کرد در 100 سال گذشته (منبع: SBS News).

Funafuti Atoll، تووالو: دو مرد و یک قایق ماهیگیری در ساحل.  این منطقه کم ارتفاع است و در معرض افزایش سطح دریا قرار دارد (منبع تصویر: IMAGO / Nature Picture Library)
Funafuti Atoll، تووالو: این منطقه کم ارتفاع است و در معرض افزایش سطح دریا است (منبع تصویر: IMAGO / کتابخانه عکس طبیعت)
تووالو در متاورس: سخنرانی وزیر امور خارجه

چه بر سر مردم تووالو آمده است؟

زمین و اقیانوس، فرهنگ و دانش – همه اینها را می توان در Metaverse برنامه ریزی کرد. اما در مورد مردمی که (هنوز) در تووالو زندگی می کنند، چطور؟ دادستان کل سابق دکتر Eselealofa Apinelu به گاردین گفت استرالیا و نیوزلند فرصت‌هایی برای مهاجرت فراهم می‌کنند، اما بوروکراسی فرآیندها را پیچیده می‌کند: «استرالیا و نیوزلند نزدیک‌ترین شرکای ما بوده‌اند، آنها به ما فرصت‌های تحصیلی و شغلی داده‌اند… اما قوانین مهاجرت ساده نیستند، آسان نیستند. فقط اگر قوانینی داشتیم که نسبت به جزایر کوچکتر مهربان‌تر بود.»

تصور کنید که بتوانید تکه تکه وطن خود را در حال بلعیده شدن توسط اقیانوس تماشا کنید. هیچ سیل ناگهانی مانند سال گذشته در دره اهر وجود ندارد، اما نتیجه یکسان است: مردم خانه های خود را از دست می دهند. و دلیلش هم همینه: تغییر آب و هوا.

متاورس برای محافظت در برابر فراموشی در نظر گرفته شده است

چند روز پیش، وزیر امور خارجه بار دیگر در کنفرانس آب و هوای امسال سخنرانی کرد و برنامه‌هایی را برای آینده تووالو فاش کرد. این در سطح دیجیتال انجام خواهد شد، زیرا تووالو باید به عنوان اولین حالت دیجیتال در متاورس تصاحب شود. Metaverse یک واقعیت مجازی است که در آن افراد می‌توانند به‌عنوان آواتار به صورت دیجیتالی تعامل داشته باشند، چه برای رویدادهای مختلف، برای کار، مطالعه یا صرفاً برای گذراندن زمان. کوفه این بار برای سخنرانی خود روی تووالو دیجیتال ایستاده و تصمیم متاورس را اینگونه توجیه می کند: «سرزمین ما، اقیانوس ما، فرهنگ ما با ارزش ترین کالاهای مردم ما هستند. برای محافظت از آنها در برابر آسیب، بدون توجه به آنچه در دنیای فیزیکی اتفاق می افتد آنها را به ابر منتقل می کنیم.

ایالت جزیره ای تووالو به تدریج توسط اقیانوس آرام بلعیده می شود. اکنون وزیر امور خارجه طرحی فوق العاده برای حفظ میراث کشور در آینده ارائه کرد.

آیا می خواهید در مورد پایداری بیشتر بدانید؟ سپس ما در اینجا چند مقاله برای شما داریم:

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع سخنان کامل وزیر امور خارجه را در ویدئوی زیر مشاهده کنید: