این برای بینندگان تلویزیون تغییر می کند

با گذشت زمان، خدمات عمومی با ایستگاه های SD بیشتر خداحافظی کنید. ARD و ZDF هنوز برنامه دقیقی را اعلام نکرده اند. در دسامبر 2021، ARD به توزیع SD کانال ARD Alpha پایان داد.

برای خانوارهای دارای پذیرش کابلی هیچ چیز در نتیجه اعلام ARD تغییر نخواهد کرد، زیرا اپراتور شبکه کابلی مربوطه مسئول ارسال مجدد است. خاموش شدن SD نیز در اینجا رخ داده است.

تلویزیون در SD: یک میلیون خانوار تحت تأثیر قرار گرفتند

به منظور آماده سازی بینندگان برای تعطیلی برنامه ریزی شده، ARD از 15 سپتامبر پخش کننده ها را ترک خواهد کرد تردمیل را نشان دهید. در آنجا توضیح داده شده است که نسخه های SD کانال ها به زودی دیگر از طریق ماهواره در دسترس نخواهند بود. کانال های HD با پسوند HD در نام لوگوی کانال به راحتی قابل تشخیص هستند.

در ویدیو: ارائه دهندگان بزرگ جریان در مقایسه:

ایستگاه های ذکر شده خواهد بود از 15 نوامبر 2022 دیگر در دسترس نیستند. حداکثر تا آن زمان، بینندگانی که قبلاً فقط نسخه‌های SD را تماشا کرده‌اند، باید به HD سوئیچ کنند. اگر هنوز از تلویزیون های لوله قدیمی یا سایر دستگاه های غیر HD استفاده می کنید، به یک تلویزیون جدید نیاز خواهید داشت.

سخنگوی ARD Digital این موضوع را تایید کرده است پخش چهار کانال از طریق ماهواره با کیفیت SD به زودی دیگر قابل دریافت نیست اینها کانال های One و Tagesschau24 و همچنین Phoenix و Arte هستند که با ZDF تولید می شوند. ARD قبلاً در ماه مه به تعطیلی آن اشاره کرده بود.

اگرچه تلویزیون HD برای مدت طولانی در دسترس بوده است، مانیتور تلویزیون Astra از سال 2021 هنوز آن را در اختیار دارد حدود یک میلیون خانوار ماهواره ای با کیفیت SD. این در حالی است که حدود 90 درصد خانواده ها برنامه ها را با وضوح بالا تماشا می کنند (منبع: Infosat).



منبع ARD چهار کانال SD را خاموش می کند. به بینندگانی که برنامه ها را از طریق ماهواره دریافت می کنند، توصیه می شود که به نسخه HD روی آورند. تردمیل ها اطلاعاتی در مورد تغییر برنامه ریزی شده برای یک ماه ارائه می دهند.

ARD

ARD: چهار کانال SD ناپدید می شوند