این اپلیکیشن ها و سرویس ها در آستانه انقراض هستند

Google Maps: نمای فراگیر جدید معرفی شد

گوگل به این شهرت دارد که وقتی صحبت از پایان دادن به خدمات و محصولات به میان می‌آید، سختگیر نیست. سال 2023 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. مستقیما چندین عملکرد، برنامه و دستگاه گروه خداحافظی خواهند کرد.

دارندگان برخی از تلفن های پیکسل از پایان سال باید بدون اندروید و به روز رسانی های امنیتی کار کنند. Pixel 4a در ماه آگوست شروع به کار خواهد کردو دو ماه بعد Pixel 5 (XL) عرضه شد. آخرین به‌روزرسانی‌ها برای Pixel 4a 5G را می‌توان در ماه نوامبر انتظار داشت.



منبع

مدتهاست که مشخص شده است که پیشنهاد بازی ابری Stadia دیگر ادامه نخواهد داشت. از 18 ژانویه 2023 بالاخره تمام خواهد شد با جاه طلبی های بزرگ گوگل برای راه اندازی پلت فرم بازی خود. این گروه نه تنها برنامه را متوقف می کند، بلکه تمام سرورها را نیز خاموش می کند.

همچنین در سال جدید گوگل با برخی خدمات و محصولات خداحافظی می کند. علاوه بر پیشنهاد بازی ابری Stadia، می‌توانیم انتظار تغییراتی در دستیار Google و عملکرد نمای خیابان Google Maps نیز داشته باشیم. چندین گوشی پیکسل نیز اواخر امسال پشتیبانی خود را قطع خواهند کرد.

گوگل

گوگل چندین سرویس را در سال 2023 متوقف خواهد کرد

نقشه های گوگل می تواند بیشتر از آنچه فکر می کنید انجام دهد:

کاربران گوگل باید حداکثر تا فوریه 2023 با اپلیکیشن دیگری خداحافظی کنند. از آن به بعد او باید برنامه مجزا نمای خیابان دیگر پشتیبانی نمی شوند. برنامه‌ای که کاربران می‌توانند برای ایجاد ضبط‌های نمای خیابان خود استفاده کنند، قبلاً از فروشگاه Play ناپدید شده است. این برنامه هرگز موفقیت خاصی نداشت.

علاوه بر این، در آغاز سال 2023، عملکرد دوبلکس برای وب بدون تعویض حذف شد Google Assistant پر کردن خودکار فرم ها در وب را امکان پذیر می کند. با این حال، گوگل می خواهد به یکی دیگر از عملکردهای دوبلکس پایبند باشد. برقراری تماس تلفنی با استفاده از این ویژگی در ایالات متحده همچنان ممکن است (منبع: GoogleWatchBlog).

گوگل به پشتیبانی از پیکسل 4 و 5 پایان می دهد