این افزونه های کروم از شما جاسوسی می کنند

نسخه:104.0

همانطور که ویدیوی ما نشان می دهد، خطراتی نیز در کمین تلفن وجود دارد:

Google Chrome: Teleparty به جای Netflix Party

به خصوص پسوند پارتی نتفلیکس محبوب است، با حدود 800000 دانلود. در واقع این افزونه امکان تماشای سریال و فیلم های نتفلیکس را به صورت همزمان ارائه می دهد. با این وجود، برای محافظت از داده های خود، باید در اسرع وقت حذف نصب شود. گوگل قبلا دو افزونه نتفلیکس را حذف کرده است، اما سه افزونه دیگر در حال حاضر در دسترس هستند.

کارشناسان McAfee پنج افزونه مرورگر کروم را کشف کرده اند که از کاربران جاسوسی می کنند. اینها پسوندها هستند نتفلیکس پارتی، نتفلیکس پارتی 2، فلیپ شاپ، ضبط عکس از صفحه کامل و فروش خودکار خرید فلش. طبق گفته McAfee، آنها قبلاً بیش از 1.4 میلیون بار دانلود شده اند، بنابراین این فقط یک تهدید نظری نیست.

پسوند برای تماشای فیلم و سریال با هم توصیه می شود مهمانی تلفنی، که در واقع قبلاً نتفلیکس پارتی نامیده می شد. پسوند مخرب یک کلون است که هیچ ارتباطی با پسوند اصلی ندارد. تغییر نام ممکن است به انتخاب برخی از کاربران برای پسوند مخرب کمک کرده باشد.



منبع

این واقعیت که برنامه‌های افزودنی دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهند که در چند هفته اول به کاربران قول می‌دهند، به‌ویژه نادرست است. فقط پس از آن معلوم می شود که آنها بدافزاری هستند که روی فعالیت مرورگر ضربه بزنید، پیوندهای وابسته را از بین برد و درگیر فیشینگ شد. در برخی موارد، کاربران حتی از این موضوع آگاه نیستند، حتی اگر حریم خصوصی تضعیف شود (منبع: McAfee).

بستر، زمینه:ویندوز ویستا، ویندوز 7، ویندوز 8، ویندوز، ویندوز 10

پنج افزونه مخرب کروم شناسایی شد

مجوز:نرم افزار رایگان

محققان امنیتی McAfee در مورد پنج افزونه مرورگر کروم هشدار می دهند که فعالیت را به منابع ناشناس ارسال می کنند و فیشینگ را هدف قرار می دهند. گفته می شود بیش از 1.4 میلیون کاربر این افزونه ها را روی رایانه های خود نصب کرده اند. آنها در ابتدا بی ضرر به نظر می رسند، اما نیت بدی دارند.