اینورتر چیست؟ به راحتی توضیح داده شده است

علاوه بر این، اینورتر نه تنها میزان انرژی وارد شده از طریق سیستم PV را نظارت می کند، بلکه شبکه برق عمومی را نیز بررسی می کند. در صورت بروز خطا، سیستم PV را یا یا قطع می کند به پشتیبانی شبکه کمک می کند در – بسته به آنچه که شرایط ایجاب می کند.

سیستم‌های فتوولتائیک به طور فزاینده‌ای در آلمان محبوب می‌شوند، به ویژه از آنجایی که قیمت انرژی از سقف بالا می‌رود. بخش مهمی از یک سیستم فتوولتائیک (سیستم PV) اینورتر است. اما اینورتر چگونه کار می کند و چرا ضروری است؟

اینورتر چگونه کار می کند؟

یکی دیگر از وظایف یک اینورتر بهینه سازی عملکرد است – به هر حال، خورشید همیشه نمی تابد. عملکرد سیستم PV بسته به سطح تابش و دمای ماژول در نوسان است. با این حال، دستگاه تضمین می کند که حداکثر نقطه توان (MPP) تعیین و حفظ می شود. این فرآیند ردیابی MPP نامیده می شود.

چرا تامین برق ما بر اساس جریان متناوب است؟ این به این دلیل است که فقط AC می تواند از طریق ترانسفورماتور در سطوح ولتاژ بالا منتقل شود. باید باشد تا تلفات حمل و نقل به حداقل برسد.

سپس AC با استفاده از فیلترها صاف می شود. آنجا باش تداخل و نوسانات ولتاژ به حداقل رسیده است. راندمان اینورترهای مدرن 98 درصد است، به این معنی که تنها 2 درصد از انرژی به دست آمده در تبدیل از بین می رود.

آ سوئیچ کامل به خطوط فشار قوی اما ارزشش را هم نخواهد داشت از این گذشته، تغذیه ولتاژ DC از ماژول های PV به یک شبکه DC آسان تر از استفاده از یک اینورتر برای این کار نیست.

توجه: اینورترها را فقط می‌توان توسط برق‌کارهای واجد شرایط نصب کرد، لطفاً این کار را به تنهایی انجام ندهید!



منبع

به منظور حفظ راندمان تبدیل تا حد امکان بالا، اینورتر خیلی گرم نیست تبدیل شود. بنابراین، دستگاه در صورت لزوم برای تنظیم دما، برق خود را تنظیم می کند.

تبدیل ولتاژ DC به AC کلیدی است، زیرا این تنها راهی است که انرژی تولید شده توسط سیستم PV می تواند به صورت خصوصی استفاده شود یا به شبکه برق عمومی بازگردانده شود. هر دو سیستم با جریان متناوب کار می کنند. بنابراین، جریان مستقیم تولید شده توسط پنل های خورشیدی ابتدا باید سازگار باشد.

در باید به خرید توجه کنیدکه اینورتر عملکردی برای جدا کردن ایمن سیستم از شبکه برق دارد. از آنجایی که هنگام تابش خورشید، ماژول های خورشیدی دائماً تحت ولتاژ هستند، در غیر این صورت می تواند خطرناک باشد (منبع: SMA).

سیستم فتوولتائیک: چرا اینورترها ضروری هستند؟

دستگاه ولتاژ DC را تا حدی قطع می کند. سپس ولتاژ DC ضربانی با توجه به فرکانس آن و قدرت نوسان الکتریکی (دامنه) تنظیم می شود. تبدیل به ولتاژ AC. جریان مستقیم به جریان متناوب با فرکانس معمول 50 هرتز تبدیل می شود.

برعکس آن است یکسو کننده، که جریان متناوب را به جریان مستقیم تبدیل می کند.

از DC به AC: سایر وظایف اینورترها

اینورترها در حوزه‌های کاربردی و کلاس‌های توان متفاوتی وجود دارند، اما همه آنها عملکرد مهم یکسانی را انجام می‌دهند: آنها جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب قابل استفاده (AC) تبدیل می کنند..