اینها قوانین جدید اتحادیه اروپا هستند

حد بالایی برای مقادیر حداکثر مصرف ارائه شده توسط اتحادیه اروپا به نمایش محتوا در محدوده دینامیکی استاندارد (SDR) اشاره دارد، یعنی نه به محدوده دینامیکی بالا (HDR). در آینده، سازندگان تلویزیون می توانند دستگاه های خود را به گونه ای طراحی کنند که مصرف برق در حالت SDR درست زیر حد بالایی است. علاوه بر این، “کنترل خودکار روشنایی” را می توان در تنظیمات کارخانه فعال کرد تا مصرف برق را کاهش دهد.



منبع

از اول مارس 2023، دستورالعمل جدید طراحی محیط زیست در اتحادیه اروپا اجرایی می شود. تلویزیون هایی که نمی توانند حد بالایی مصرف برق را رعایت کنند، پس از این تاریخ دیگر قابل فروش نیست. این می تواند تنگ باشد، به خصوص با تلویزیون های هوشمند بزرگتر که وضوح بالایی ارائه می دهند. طبق این دستورالعمل، تقریباً تمام تلویزیون‌های با قطر صفحه نمایش 49 اینچ و بیشتر دارای بدترین کلاس G راندمان انرژی هستند.

مارکو کراتزنبرگ

نکته خواندن

قوانین جدید صرف نظر از فناوری نمایشگر استفاده شده اعمال می شود. از آنجایی که تلویزیون‌های OLED معمولاً قدرتمندتر هستند زیرا میلیون‌ها پیکسل OLED به تنهایی روشن می‌شوند، ممنوعیت فروش می‌تواند در اینجا به یک مشکل واقعی تبدیل شود. درست است حتی با تلویزیون هایی با وضوح بالاکه با توجه به سایزشان نسبت به تلویزیون های Full HD یا HD انرژی بیشتری مصرف می کنند. از این گذشته، اتحادیه اروپا به تولیدکنندگان تلویزیون های دارای LED های ارگانیک و خودنور، پاداش کوچکی را به عنوان ضریب تصحیح می دهد (منبع: فیلم های 4K).

از مارس 2023، قوانین بسیار سخت گیرانه تری در مورد مصرف برق تلویزیون ها در اتحادیه اروپا اعمال می شود. تلویزیون های OLED و تلویزیون های 8K به طور خاص ممکن است در معرض خطر انقراض قرار گیرند، اگر مصرف انرژی آنها بر اساس مفهوم اتحادیه اروپا بسیار زیاد باشد. با این حال، هنوز یک شکاف وجود دارد.

دستورالعمل اتحادیه اروپا: تلویزیون های OLED و 8K در آستانه انقراض

ممنوعیت فروش قریب الوقوع نیز می تواند یک اثر سیگنال فراتر از اتحادیه اروپا داشتن. تعداد بسیار کمی از تولیدکنندگان استطاعت تولید مدل های خود را در یک نوع دیگر اتحادیه اروپا که برق کمتری مصرف می کند، دارند.

شما می توانید همه چیز را در مورد برچسب جدید بهره وری انرژی در این ویدیو بیابید:

SDR به عنوان یک راه گریز در مورد ممنوعیت فروش