ایلان ماسک اجازه دارد روی انسان آزمایش کند

به گفته ایلان ماسک، ایمپلنت های تولید شده توسط Neuralink در نظر گرفته شده است رایانه ها را قادر می سازد تا با افکار کنترل شوند. او در دسامبر سال گذشته گفت: «می‌خواهید «بسیار مراقب باشید و مطمئن شوید که قبل از اینکه دستگاهی را در یک فرد قرار دهیم، خوب کار می‌کند». طبق برنامه اولیه، اولین آزمایشات روی انسان قرار بود در اوایل سال 2020 انجام شود.

ماسک می‌گوید برقراری ارتباط با رایانه از طریق فکر به آسان‌تر کردن زندگی افراد مبتلا به اختلالات عصبی کمک می‌کند. گفته می شود که Neuralink علاوه بر تراشه هایی برای مغز، روی ایمپلنت هایی نیز کار می کند در چشم یا در نخاع می تواند به کار رود. این برای بازگرداندن بینایی و تحرک در نظر گرفته شده است.

تسلا، اسپیس ایکس، توییتر، نورالینک… ایلان ماسک کارهای زیادی برای انجام دادن دارد:

Neuralink: بسیاری از حیوانات آزمایشگاهی زنده نمی مانند

GIGA توصیه می کند

محبوب در بین خوانندگان GIGA

شرکت Neuralink که توسط ایلان ماسک تأسیس شده است، ادعا می کند که از مقامات آمریکایی تأییدیه دریافت کرده است آزمایش با تراشه های کامپیوتری در مغز انسان اجازه اجرا داشته باشد. این شرکت این مرحله را به عنوان یک نقطه عطف قابل توجه توصیف می کند. در نتیجه تایید، اکنون می توان اولین مطالعه بالینی را روی انسان آغاز کرد (منبع: Neuralink در توییتر).

کنار نورالینک شرکت های دیگر نیز روی ایمپلنت های مغزی کار می کنند برای کنترل کامپیوترها Startup Synchron که از نظر مالی توسط بیل گیتس و جف بزوس حمایت می شود، همچنین دارای تاییدیه نظارتی ایالات متحده است.

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

شرکت Neuralink متعلق به ایلان ماسک اکنون مجاز به کاشت تراشه در مغز انسان است. طبق اظهارات خود، مقامات ایالات متحده برای اولین بار مجوز آزمایش را صادر کرده اند. اکنون باید یک مطالعه بالینی به سرعت دنبال شود.

ایلان ماسک: پرتره ای از رئیس تسلا

Neuralink برای ایمپلنت های مغزی تاییدیه دریافت کرد

در سال 2022، سازمان رفاه حیوانات Doctors for Responsible Medicine از Neuralink شکایت کرد. سوابق رسمی شرکت نه تنها نشان دهنده رفتار توهین آمیز عمومی با حیوانات آزمایشگاهی بود، بلکه همچنین مرگ بسیاری از میمون ها را تایید کرد. از 23 میمون تحت درمان، تنها هفت میمون در زمان طرح دعوی زنده بودند (منبع: Berliner Zeitung).