ایالات متحده می خواهد عرضه پول را قطع کند

خبر بد برای هوآوی دوباره: ایالات متحده اکنون می خواهد دسترسی گروه چینی به بانک ها را ممنوع کند. پس زمینه دوباره ادعاهای جاسوسی است که بر اساس آن هوآوی به عنوان “غیرقابل اعتماد” طبقه بندی شده است.

هواوی

ایالات متحده قصد دارد بانک ها را از هواوی حذف کند

شرکت چینی تولید کننده لوازم الکترونیکی هوآوی سال هاست که با تحریم های آمریکا دست و پنجه نرم می کند. شرکت های آمریکایی از تجارت با هواوی منع شده اند. تلفن های همراه جدید و سایر محصولات دیگر نمی توانند در ایالات متحده فروخته شوند. اکنون سیاستمداران آمریکایی از هر دو اردوگاه به دنبال ضربه بعدی هستند: هواوی باید از دست دادن دسترسی به بانک های ایالات متحده.

تا کنون، این فقط یک پیش نویس قانونی است که در کنگره آمریکا قرار دارد. با این حال، از آنجایی که این امر به شیوه ای غیرحزبی توسط دموکرات ها و جمهوری خواهان معرفی شد، پذیرش فقط یک امر رسمی تلقی می شود. قرار است هواوی و سایر شرکت‌ها در فهرست اتباع ویژه وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گیرند. گروه چینی این کار را خواهد کرد عملاً از سیستم مالی ایالات متحده مستثنی شده است.

آخرین بار به Mate 50 Pro از هواوی نگاه کردیم:

آمریکا: هواوی اطلاعات آمریکایی‌ها را می‌دزدد

قانونگذاران ایالات متحده دارند قبلاً در گذشته امتحان شده استبرای محدود کردن دسترسی هواوی به بانک های ایالات متحده. لایحه مشابهی در سال 2020 و زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هنوز در قدرت بود، ارائه شد.

به گفته سناتور جمهوریخواه تام کاتن، ایالات متحده در حال حاضر پیشرفت های بزرگی در این زمینه داشته است “مبارزه با تلاش های مخرب هواوی” برای تسلط بر شبکه های 5G ساخته شده است. او سازنده چینی را به “دزدیدن اطلاعات از آمریکایی ها” متهم می کند. به گفته کاتن، هواوی و حزب کمونیست چین نباید اجازه دسترسی به داده های شخصی و سیستم های دفاعی حساس این کشور را داشته باشند.

از هواوی هنوز است نظری در مورد لایحه وجود ندارد قبل از. در یک کنفرانس مطبوعاتی، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، گفت که حقوق و منافع شرکت های چینی “قاطعانه محافظت خواهد شد” (منبع: رویترز).



منبع