اکنون کاربران اندروید باید این را بدانند

این ویژگی ها در اندروید 13 جدید هستند:

کاربران اندروید باید در برابر سرقت هویت برنامه محافظت شوند

با این حال، استثناء مجاز است: تبلیغات تمام صفحه مجاز است زمانی که کاربران برای مشاهده تبلیغ پاداش دریافت می کنند، بیش از 15 ثانیه ادامه پیدا کند. به عنوان مثال، این روش معمول در بازی های رایگان است. به همین ترتیب، اگر در استفاده عادی از برنامه یا بازی تداخلی ایجاد نکند، تبلیغات طولانی تر همچنان مجاز هستند.

فروشگاه Google Play مکانی مناسب برای دانلود برنامه‌ها و بازی‌ها برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی است. میلیون ها عنوان در انتظار دانلود در اینجا هستند. این امر سازماندهی و کنترل برنامه‌ها و بازی‌ها را به چالشی دائمی تبدیل می‌کند، به همین دلیل است که گوگل قوانین جدیدی را برای فروشگاه Play اعلام کرده است.

قوانین جدید در فروشگاه Google Play: محدودیت در تبلیغات تمام صفحه و لغو آسان اشتراک

مجوز:نرم افزار رایگان

زبان ها:آلمانی انگلیسی فرانسوی

همینطور از 30 سپتامبر تبلیغات تمام صفحه را در برنامه‌هایی که بعد از ۱۵ ثانیه بسته نمی‌شوند، ممنوع کنید. با این کار، گوگل نمی خواهد تحمل تبلیغاتی کاربران را تحت فشار قرار دهد. ارائه‌دهنده موتور جستجو این تغییر قانون را در بخش «تجارب تبلیغاتی بهتر» خلاصه می‌کند (منبع: Google).

بستر، زمینه:لینوکس

همچنین در 30 سپتامبر، گوگل یک تغییر قانون را برای اشتراک برنامه ها ارائه می کند. از مهلت مقرر، ارائه دهندگان باید به کاربران ارائه دهند به وضوح نحوه مدیریت یا لغو اشتراک خود را افشا کنند. به گفته گوگل، این امر باید از طریق گزینه ای در برنامه امکان پذیر باشد که یا پیوندی به مرکز اشتراک Google Play باز می کند یا دسترسی مستقیم به فرآیند لغو را ارائه می دهد.

حتی قبل از آن، تغییراتی در قوانین وجود دارد که بر سرقت هویت برنامه تأثیر می گذارد. در پایان ماه اوت، گوگل آن را ممنوع کرد برنامه‌ها از نمادها و عناوینی استفاده می‌کنند که به طور نادرست به دیگران مربوط می‌شوند و در نتیجه کاربران اندروید را فریب می‌دهند تا دانلود کنند. (تصویر زیر را ببینید).

چند نمونه از جعل هویت اپلیکیشن گوگل (منبع تصویر: گوگل)
گوگل کنترل پلی استور را محکم می کند. این گروه ایالات متحده برخی از تغییرات قوانین را اعلام کرده است که به صاحبان تلفن های هوشمند اندرویدی امنیت و شفافیت بیشتری می دهد. توضیح می دهیم که چه چیزی در حال تغییر است و چه زمانی تغییرات اعمال می شوند.