اکنون میلیون ها کاربر ویندوز با مشکل مواجه هستند

اگر دستگاه‌هایی دارید که ویندوز 8.1 دارند، توصیه می‌کنیم آن‌ها را به یک ارتقا دهید به نسخه جدیدتر، در حال کار و پشتیبانی شده ویندوز به روز رسانی کنید. اگر دستگاه‌ها شرایط فنی برای اجرای نسخه جدیدتر ویندوز را ندارند، توصیه می‌کنیم دستگاه را با دستگاهی جایگزین کنید که از ویندوز 11 پشتیبانی می کند(منبع: وبلاگ پشتیبانی مایکروسافت)

در 10 ژانویه 2023 مایکروسافت رسما به پشتیبانی از ویندوز 8.1 پایان داد. یعنی از آن زمان گذشته است بدون کمک فنی یا به روز رسانی نرم افزار وجود دارد – حتی وصله های امنیتی دیگر توزیع نمی شوند.

مایکروسافت بالاخره ویندوز 7 و ویندوز 8.1 را دفن می کند. این دو سیستم عامل دیگر هیچ به روز رسانی امنیتی دریافت نخواهند کرد. مایکروسافت نکاتی را برای کاربران آسیب دیده در نظر گرفته است، اما بعید است که جایگزین معتبری برای بسیاری از افراد باشد.

مایکروسافت توصیه می کند به ویندوز 10 یا ویندوز 11 تغییر دهید

بستر، زمینه:Windows XP، Windows Vista، Windows 7، Windows 8، Windows 9x، Windows ME، Windows NT، Windows 2000، Windows 10

مایکروسافت در حال دفن ویندوز 7 و ویندوز 8.1 است

مطمئن نیستید که کامپیوتر شما با ویندوز 11 سازگار است؟ چگونه متوجه شویم:

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

رهایی:10/22/2009

بله، همه کاربران ویندوز 8.1 یا ویندوز 7 نیازی به نگرانی در مورد بوت نشدن ناگهانی کامپیوترشان یا محدود شدن عملکرد آن ندارند. پس از انقضای دوره پشتیبانی همچنان می توان از رایانه ها استفاده کرد.

کاربران استاندارد ویندوز 7 سه سال پیش باید خداحافظی می کردند. از سوی دیگر، مشتریان تجاری همچنان می توانستند یک تعویق سه ساله بخرند – اما این مدت نیز در نهایت در 10 ژانویه 2023 به پایان رسید. به هر حال: مایکروسافت دیگر افزونه های به روز رسانی پولی را برای ویندوز 8.1 ارائه نمی دهد. این احتمالاً به دلیل این واقعیت است که سیستم عامل به طور خاص گسترده نیست.

آیا می توانم به استفاده از ویندوز قدیمی خود ادامه دهم؟

برای کسانی که نمی‌خواهند این ریسک را بپذیرند، مایکروسافت توصیه‌ای در ورودی وبلاگ رسمی دارد:

با این حال، کاربران نسخه های قدیمی ویندوز باید از مزایای اضافی آن آگاه باشند می تواند خطر امنیتی ایجاد کند – به خصوص زمانی که رایانه شخصی آنلاین است. مایکروسافت دیگر هیچ حفره امنیتی را در آینده وصل نخواهد کرد.