اکنون در ایستگاه شارژ واقعاً گران می شود

آخرین نمونه، نمونه اعلام شده است افزایش قیمت ارائه دهنده معروف شارژ Allego. در آلمان، قیمت هر کیلووات ساعت به ارتفاعات ناخوشایندی در حال افزایش است:

  • نرخ استاندارد برای شارژ AC (AC) تا 22 کیلو وات از 47 افزایش می یابد 60 سنت در هر کیلووات ساعت.
  • در شارژ DC (جریان مستقیم) با تا 50 کیلو وات جهش قیمت کمی کمتر است: به جای 70 سنت مانند قبل 75 سنت در هر کیلووات ساعت در ایستگاه شارژ
  • شارژ سریع DC گران ترین پیشنهاد است و باقی می ماند: قیمت هر کیلووات ساعت از 75 افزایش می یابد 85 سنت.
یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و 6000 یورو جایزه بگیرید

پاداش زیست محیطی به زودی کاهش می یابد، که بعید است خریداران بالقوه خودروهای الکترونیکی را خوشحال کند. بخشی از مزیت قیمت را از دست می دهید. در حالی که در درجه اول هزینه‌های جاری بود که خودروهای الکترونیکی را تا به امروز قیمت‌های جذابی ایجاد می‌کرد، اما در آنجا نیز اوضاع دیگر بد به نظر نمی‌رسد. قیمت بالای برق اکنون در ایستگاه شارژ احساس می شود.

آلگو قیمت شارژ را افزایش می دهد: در ایستگاه شارژ ناراحت می شود

قیمت های جدید اعمال می شود از 7 اکتبر برای پرداخت کارت اعتباری یا نقدی (منبع: Allego). به گفته آلگو، قیمت کارت شارژ ممکن است متفاوت باشد. مقایسه با سال قبل نشان می دهد که قیمت ها در ایستگاه شارژ به طور قابل توجهی افزایش می یابد:

مقایسه قیمت برق در ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکترونیکی توسط ارائه‌دهنده در سال 2021 نشان می‌دهد که رانندگان خودروهای الکترونیکی اکنون باید بیشتر در جیب خود فرو کنند. (منبع تصویر: Statista)

EnBW و Allego انتظار دارند قیمت برق کاهش یابد – اما این زمان می برد

قیمت بالای برق مزیت هزینه خودروهای الکترونیکی را متزلزل می کند:

چندین ارائه دهنده این را تأیید می کنند: “حاشیه ها تحت فشار هستند”Ulf Schulte، مدیر عامل Allego برای منطقه DACH (منبع: Edison) می گوید. دلیل این امر در درجه اول افزایش قیمت برق در خرید است که اکنون در قالب افزایش قیمت به مشتریان منتقل می شود.

هر دو مدیر انتظار دارند که قیمت برق حداقل در بلندمدت دوباره کاهش خواهد یافت. با این حال، در حال حاضر، اپراتورها و مشتریان آنها باید هزینه بیشتری بپردازند. با این حال، چقدر متفاوت است: Lidl ممکن است شارژ رایگان را به پایان رسانده باشد، اما قیمت ها تا رسیدن به سطح Allego فاصله زیادی دارند.



منبع

به گفته تیمو سیلوبر، مدیر ارشد فروش و عملیات در تامین کننده انرژی از بادن-وورتمبرگ، EnBW، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان شارژ آلمان و اپراتور زیرساخت های شارژ لازم، همچنین نگران توسعه قیمت “بحرانی” است.

رانندگان در حال حاضر قیمت هایی را در پمپ امسال پرداخت کرده اند که قبلا غیرقابل تصور به نظر می رسید. صاحبان خودروهای برقی برای مدت طولانی آن را بهتر داشتند. حتی در حال حاضر، قیمت های کمتری برای هر کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) نسبت به یک لیتر گازوئیل یا بنزین پرداخت می شود. اما هزینه های بالای برق نیز بر رانندگان خودروهای الکترونیکی تأثیر می گذارد.