اولین ایالت های فدرال خواهان پاداش سبز هستند

در جایی که انرژی های تجدیدپذیر زیادی تولید می شود، قیمت برق باید کاهش یابد. این چیزی است که ایالت های غیرشهری آلمان شمالی، که برای مناطق قیمتی مختلف در جمهوری فدرال مبارزه می کنند، خواستار آن هستند. آنها بار سنگین انتقال انرژی را متحمل خواهند شد در حالی که باواریا همچنان به “خرابکاری” انرژی باد ادامه می دهد.

بحران انرژی: کشورهای شمالی خواستار مناطق قیمت برق هستند

بر اساس تحقیقات Bayrischer Rundfunk، با این حال، دولت آزاد تنها در مورد ظرفیت نصب شده سیستم های جدید ساخته شده جلوتر است. هر نیروگاهی که در بایرن برای تولید انرژی های تجدیدپذیر ساخته می شود حداکثر خروجی بالایی دارد. اینکه واقعا چقدر انجام می دهند بحث دیگری است. اطلاعاتی که فوراکر، مانند نخست وزیر مارکوس سودر، به آنها اشاره می کند، باواریا را از نظر مساحت و جمعیت در خط میانی قرار می دهد.



منبع

به وضوح بیان شده است انتقادها عمدتاً متوجه بایرن است. توبیاس گلدشمیت وزیر انرژی شلسویگ-هولشتاین انتقاد می کند که دولت ایالتی در آنجا بیش از 15 سال در برابر گسترش شبکه های برق مقاومت کرده و در ساخت توربین های بادی جدید کارشکنی کرده است. بنابراین، تقسیم به مناطق قیمت برق تنها یک “نتیجه منطقی” است.

به گفته وزیر انرژی مکلنبورگ-وسترن پومرانیا، راینهارد مایر (SPD)، نمی‌توان اینطور باشد که ایالت‌های فدرال که عمدتاً بر گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر تمرکز می‌کنند، در نهایت با بالاترین قیمت برق مواجه شوند. هزینه های شبکه برق از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است، در شلسویگ-هولشتاین آنها در مقایسه بالاترین هستند. طبق ارزیابی پورتال مقایسه Verivox، هزینه خالص برای هر خانوار 410 یورو با مصرف سالانه 4000 کیلووات ساعت (منبع: Tagesschau) است.

ایالت های شمالی آلمان نیدرزاکسن، شلسویگ-هولشتاین و مکلنبورگ-پومرانی غربی خواستار تقسیم آلمان به مناطق مختلف قیمت برق هستند. هر جا انرژی سبز تولید می شود، مردم نیز باید در فرم باشند از هزینه های کمتر بهره مند شوید، از جمله خواسته های وزیر انرژی نیدرزاکسن اولاف دروغ می گوید (SPD). این باید در نهایت برای ساکنان نتیجه دهد که شمال برای سال ها بار عمده انتقال انرژی را متحمل شده است.

به گفته وزیر دارایی باواریا، آلبرت فوراکر (CSU)، پیشنهادات “تحریک آمیز” شمالی ها “هر گونه مبنای فنی” وجود ندارد. باواریا در رتبه دوم تولید برق تجدیدپذیر در سراسر کشور قرار دارد. این “به سادگی اشتباه” است که بایرن از گسترش انرژی های تجدید پذیر غفلت می کند.

همانطور که ویدیوی ما نشان می دهد، می توان برق را در بالکن نیز تولید کرد:

قیمت برق: بایرن اتهام را رد می کند