امید جدیدی برای Volksstromer؟ اشکودا آماده است – و باز هم نه

رهبر جدید اشکودا تا حدودی هوا را از بادبان مشتریانی که امیدوار بودند یک خودروی برقی مقرون به صرفه از اشکودا تهیه کنند، می گیرد. اما استفان براتزل، کارشناس صنعت، مدیر مرکز تحقیقات خودرو در بلژیک-گلادباخ، می‌گوید: اشکودا نباید خیلی به فولکس واگن نزدیک شود. این امر در مورد تجهیزات خودروها، موقعیت و ظاهر برند – بلکه در مورد قیمت نیز صدق می کند.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید
باید به آن توجه کنید از نظر فنی مشتریان را تحت تاثیر قرار ندهد، زلمر مطمئن است. این امر باید به ویژه در مورد سوئیچ به حرکت الکتریکی بیشتر صادق باشد، که اکنون اشکودا می خواهد حتی سریعتر از آن عبور کند.

زلمر همچنین فولکس واگن و برند گروه اشکودا را به وضوح از یکدیگر جدا می‌داند و می‌خواهد آن را به همین شکل حفظ کند. در حالی که فولکس‌واگن به طور فزاینده‌ای به ویژگی‌های دیجیتال، به‌ویژه با خودروهای الکترونیکی سری ID خود تکیه می‌کند. اشکودا “در حضور دیجیتال خود محافظه کارتر است” ماندن. چک ها باید کمتر بر روی تجهیزات دیجیتال تمرکز کنند، در عوض آنها می خواهند بر ارزش های “صداقت و صمیمیت” تمرکز کنند.

هرکسی که تصمیم به خرید اشکودا داشته باشد در حال خرید فناوری از فولکس واگن است، فقط با پول کمتر. این حقیقت در بین خریداران خودرو مدت هاست که وجود داشته است. پس آیا اشکودا ارزان است؟ کلاوس زلمر، رئیس جدید اشکودا از تابستان، نمی‌خواهد آن را اینطور ترک کند: “هر کسی که در گذشته بوده است. در Skoda یک مارک ارزان صحبت می شود او در این مورد کاملاً اشتباه می کرد.» مدیر عامل در Handelsblatt توضیح می دهد.

همین امر در مورد اشکودا نیز صدق می کند: خودروهای الکترونیکی باید با قیمت های پایین در مقایسه با موتورهای احتراقی امتیاز کسب کنند.

اشکودا و فولکس واگن: وضعیت موجود در آینده الکتریکی باقی خواهد ماند

اشکودا باید با قیمت های خود بسیار پایین تر از فولکس واگن باقی بماند، اما در عین حال استانداردهای کیفیت را به طور مناسب بالا نگه دارد تا به عنوان یک برند ارزان ظاهر نشود.

اشکودا بدون نیاز به چشم پوشی از قابلیت اطمینان معمول خودرو، جایگزین ارزان تری برای فولکس واگن در نظر گرفته می شود. اما رئیس اشکودا کلاوس زلمر نمی‌خواهد که شرکتش به عنوان یک برند ارزان تلقی شود. با این وجود، خبرهای خوبی برای هر کسی که امیدوار به یک خودروی برقی مقرون به صرفه است، وجود دارد.

رئیس اشکودا: ما برند ارزانی نیستیم

به گفته براتزل، اشکودا باید جایگاه روشنی در گروه فولکس واگن داشته باشد: اولین ورود ساده و ارزان به دنیای فولکس واگن. در مرحله بعد، مشتریان اشکودا می توانند با کل مجموعه گروه آشنا شوند. مشتریانی که با این استراتژی آشنا هستند اما عمداً در آن شرکت نمی کنند نیز باید بتوانند در آینده فولکس واگن زیادی در اشکودا پیدا کنید. از یک طرف در قیمت پایین تر از نام تجاری اصلی، اما از سوی دیگر خاک ارزان نیست.



منبع