پمپ های حرارتی الکتریکی می توانند به کاهش وابستگی به گاز روسیه کمک کنند. بنابراین تا سال 2030، شش میلیون واحد باید در آلمان به بهره برداری برسد. اما همانطور که یک مطالعه پیش بینی می کند این منجر به مشکلات جدیدی می شود. عواقب آن برای شبکه برق می تواند بسیار زیاد باشد.

همانطور که ویدیوی ما نشان می دهد، می توان برق را در بالکن نیز تولید کرد:

پمپ های حرارتی: برق از کجا باید تامین شود؟

پمپ های حرارتی عنصر مهمی در کاهش وابستگی آلمان به گاز روسیه است. بنابراین در چند سال آینده شش میلیون پمپ حرارتی همانطور که رابرت هابک وزیر اقتصاد فدرال و کلارا گیویتز وزیر ساختمان فدرال چند هفته پیش اعلام کردند نصب شود. آنها باید استاندارد جدیدی برای گرمایش ساختمان ها شوند.

پمپ های حرارتی: مصرف برق به عنوان نقطه ضعف

نه تنها افزایش گسترده تعداد پمپ های حرارتی الکتریکی احتمالاً مصرف برق را تا سال 2030 افزایش می دهد. بر اساس EWI، حمل و نقل الکتریکی، دیجیتالی شدن پیشرونده و کاربردهای مبتنی بر قدرت در صنعت همچنین تضمین می کند که در یک روز متوسط ​​سرد زمستانی، اوج بار حدود 100 گیگاوات ناشی می شود. از نظر مصرف خالص برق، جمهوری فدرال در حال حاضر دارای اوج بار خوب 80 گیگاوات است.

صداهای انتقادی در Stadtwerke München وجود دارد. فلوریان بیبرباخ، رئیس خدمات شهری در پایتخت باواریا، می گوید که دولت فدرال این کار را کرده است “بدون پاسخ قانع کننده”چگونه تقاضای برق اضافی باید پوشش داده شود (منبع: Handelsblatt).