از سال 1991 Béla Réthy در مورد مسابقات فوتبال برای ZDF نظر می دهد. رتی همچنین در مورد 7 بر 1 فوق العاده تیم ملی آلمان مقابل برزیل که راه را برای قهرمانی جهان در سال 2014 هموار کرد، اظهار نظر کرد.

چون مفسر فرقه بلا رتی چهارشنبه آینده (14 دسامبر) خواهد بود. برای آخرین بار در مورد یک بازی فوتبال در ZDF نظر داد. مدتها بود که معلوم بود این مرد 65 ساله متوقف خواهد شد. اکنون زمانی که بلا رتی میکروفون خود را قطع می کند، مشخص می شود: پس از بازی نیمه نهایی بین فرانسه و مراکش، کار برای بومی وینی تمام شده است. بلا رتی از ساندرو واگنر، کارشناس فوتبال و مربی Unteraching حمایت می‌شود (منبع: Kicker).

حس فوتبالی ندارید؟ جایگزین هایی برای ارائه دهندگان جریان وجود دارد:

پوشش مورد نیاز برای هزینه پخش

حتی بدون بلا رتی، جام جهانی 2022 قطر ادامه خواهد داشت. بازی های باقی مانده روی ZDF اجرا نمی شوند. بازی نیمه نهایی دوم بین آرژانتین و کرواسی برگزار می شود در اول منتقل شدو همچنین فینال یکشنبه. از سوی دیگر، بازی برای رتبه سوم از شبکه MagentaTV پخش خواهد شد.

به عنوان بخشی از سرویس پخش عمومی در آلمان، ZDF نیز در چند وقت اخیر مجبور به تحمل برخی انتقادات شده است. به ویژه، هزینه پخش 18.36 یورو در ماه به طور فزاینده ای مورد سوال قرار می گیرد. اخیراً، FDP پیشنهادی ارائه کرده است که سقفی برای هزینه پخش در نظر گرفته است.