افزایش قیمت برق و گاز ممنوع شد: دولت فدرال اقدام می کند

بسیاری از مردم آلمان این روزها نامه های ناخوشایندی از تامین کننده انرژی خود دریافت کرده اند. قیمت برق و گاز به اوج بی سابقه ای رسیده و در برخی موارد دو برابر شده است. آیا این به دلیل قیمت‌های بالاتر در بورس است یا تامین‌کنندگان انرژی می‌خواهند با هزینه‌های دولت پول نقد کنند؟ اکنون دولت فدرال مداخله می کند و می تواند تمام افزایش قیمت برق و گاز را غیرقابل توجیه اعلام کند.

دفتر کارتل فدرال برای بررسی انفجار قیمت برق

پس در جمع بندی چه چیزی باقی می ماند؟ قیمت برق در حال افزایش است و احتمالاً برای مدت طولانی باقی خواهد ماند. اگر هنوز یک تامین کننده برق با ضمانت قیمت کمتر از 40 سنت دارید، می توانید خود را خوش شانس بدانید. همه باید برای بهتر یا بدتر شدن هزینه بیشتری بپردازند. آیا قیمت ها دوباره به زیر 40 سنت در هر کیلووات ساعت می رسد؟ فقط زمان می تواند بگوید. در پایان فقط می توانم توصیه کنم که در مصرف برق صرفه جویی کنید.



منبع

به روز رسانی از 03 دسامبر 2022: برخلاف آنچه قبلاً گزارش شده بود، پیش‌نویس قانون ترمز قیمت برق و گاز قصد دارد افزایش قیمت بدون دلیل موجه را در سال 2023 ممنوع کند. این برای جلوگیری از “استفاده نادرست” است. همه افزایش قیمت ها باید شرایط خاصی را داشته باشند تا معتبر باشند. این باید از قبل توسط ارائه دهندگان برق ثابت شود. در غیر این صورت افزایش قیمت برق و گاز غیرقابل قبول است. (منبع: Tagesschau)

اندکی قبل از معرفی ترمز قیمت برق، که در آلمان از اول ژانویه 2023، 80 درصد مصرف سال قبل را به 40 سنت در هر کیلووات ساعت محدود می کند، قیمت برق به معنای واقعی کلمه منفجر شده است. در حال حاضر بسیاری از تامین کنندگان برق در آلمان قیمت برق را به شدت افزایش داده اند. گاهی حتی بیش از دو برابر می شود. در حالی که بسیاری از مردم گاهی هنوز کمتر از 30 سنت به ازای هر کیلووات ساعت می پردازند، قیمت آن حداکثر تا پایان سال به بیش از 40 سنت می رسد. به عنوان یک دلیل، هزینه های تدارکات بالاتر مشخص شده. این میزان نسبت به تابستان به نصف کاهش یافته است. با این حال قیمت ها در حال افزایش است. اثرات بادآورده شرکت ها مشکوک است، بنابراین اداره کارتل فدرال اکنون باید مداخله کند (منبع: MDR).

با یک نیروگاه بالکن می توانید در مصرف برق صرفه جویی کنید:

قیمت بالای برق همچنان باقی است

کالای اصلی:

بر اساس MDR، بیش از 580 ارائه دهنده برق در حال حاضر قیمت های خود را افزایش داده اند و هیچ برنامه ای برای بررسی آنها قبل از اجرایی شدن قانون جدید وجود ندارد. اکنون افزایش قیمت ها دیگر بررسی نمی شود و مشتریان در رحمت آنها هستند. علاوه بر این، حتی خود دفتر کارتل فدرال نیز معتقد نیست که کنترل با تیم فعلی امکان پذیر است.

در پیش نویس قانون ترمز قیمت برق می توان خواند که «بوندس کارتللامت باید بر قیمت گذاری عرضه کنندگان برق نظارت کند». قیمت گذاری باید به دقت بررسی شود. باید مشخص شود آیا قیمت ها به طور غیر قابل توجیه افزایش یافته است. این لایحه همچنین بار اثبات را معکوس می کند. بر این اساس، «تولیدکنندگان برق باید در آینده ثابت کنند که آیا افزایش قیمت موجه بوده است یا خیر.» سپس موظف به آوردن برق است. اگر چیزی ثابت شود تا یک میلیون یورو جریمه تهدید می شود.