اصول طراحی داخلی رستوران

اگر میخواهید محیطی آرام و رمانتیک بسازید بهتر است از شرکت طراحی دکوراسیون خود بخواهید که از چراغ های نقطه ای در داخل دیوار های رستوران برای شما استفاده کند که در نتیجه میتواند به علت کم نور بودن لامپ ها محیطی آرام را برای شما تدارک ببیند. در مراحل نورپردازی استفاده از وسایل روشنایی مانند شمع های خاص و یا چراغ های ویژه بر روی میزهای رستوران میتواند فضا را شاعرانه تر کرده و جلوه ی بسیار زیبایی به محیط ببخشد. در نهایت باید به اصلی ترین بخش دکوراسیون در نورپردازی اشاره کنیم که لوسترها و چراغ ها و لامپ های اصلی ان است . سرویس روی میز کامل و بدون نقص بود و سرویس دهی به مشتریان در این شعبه به سرعت و نهایت خوش رویی انجام می گیرد. ۶۰% درصد فضا باید به غذاخوری اختصاص داده شود و ۴۰% باقی مانده به آشپزخانه، انبار و سرویس های بهداشتی تعلق می گیرد. اما آیا یک معمار تنها باید زیبایی(طراحی داخلی و نمای بیرونی) را مد نظر قرار دهد. معمولا در رستوران ها با سبک سنتی سقف ها کوتاه تر از اندازه معمول اجرا می شود و نقش و نگار ها و نور پردازی سنتی بر روی سقف اجرا میشود اما در دکوراسیون های سبک مدرن تقریبا بر خلاف این کار صدق میکند.

نور پردازی درست می تواند فضای رستو ران شما را شیک تر جلوه دهد و می تواند محیط را دل چسب تر کند اما نور پردازی نا مناسب می تواند محیط رستوران شما را بی روح کرده و انرژی مثبتی را به مشتریان انتقال ندهد. البته انتخاب گل به عوامل دیگری مثل نور، دمای محیط و فصل هم بستگی دارد؛ اما بهتر است همیشه انتخاب های رنگارنگی داشته باشید. توفیق یک پروژه طراحی رستوران در تبریز بستگی زیادی به میزان هدفمندی کارفرمای پروژه دارد. این که رستوران چه سبکی دارد و فضای آن مدرن است یا کلاسیک، به نوع غذایی که سرو می شود، منطقه و موقعیت قرار گیری آن و فاکتورهای زیاد دیگری بستگی دارد. این سبک ها می توانند مدرن، لاکچری، کلاسیک، سنتی و غیره باشند. بهتر است در کنار سالن های غذا خوری در رستوران های مدرن، یک فضای دنج مثل کافی شاپ طراحی گردد تا افرادی که می خواهند زمان بیشتری را کنار هم باشند پس از سرو غذا به این مکان بروند و از خدمات ان استفاده کنند. اگر به صرف غذا در سالنی زیبا بههمراه صدای دلنشین علاقه دارید، میتوانید از سالن زیبا و کلاسیک رستوران خاقان بهره ببرید.منوی رستوران خاقان طیف وسیعی از غذاهای ایرانی، ایتالیایی، هندی، مکزیکی و سایر نقاط جهان را شامل میشود.

مخاطب اصلی کافی شاپ ها جوانان میباشند و مهم ترین ویژگی قشر جوان، بروز بودن و عاشق خلاقیت و ایده پردازی است. در رستوران هایی که حالت سلف سرویس دارند، آرایش مناسب پیش خوان از مهم ترین بخش های طراحی است. فضای باز از آن جهت که بیشتر افراد دوست دارند اوقات فراغت خود را در فضای باز بگذرانند در فست فود، دارای اهمیت است. هر چقدر هم که برای دیزاین رستوران تلاش کرده باشید اگر از نورپردازی مناسب استفاده نکنید نمی توانید زیبایی فضا و دکوراسیون خود را به خوبی به نمایش بگذارید و تمامی زحمات شما از بین می رود نورپردازی و استفاده از نورهای مختلف در رنگ های متفاوت با منابع گوناگون می تواند جلوه بسیار زیبایی به فضای داخلی شما ببخشد. امروزه شاهد رستوران های زیادی در سطح شهر هستیم که هرکدام دیزاین خاص و متفاوت خود را دارند و با سبک های مختلف طراحی شده اند. مثلا استفاده از طرح نوارهای چوبی به صورت عمودی میتواند یک ایده مدرن را به ارمغان آورد ،فضای داخلی با استفاده از پنلهای چوبی به فضاهای مختلف با عملکرد متفاوت تقسیم میشود ،این نوارهای چوبی حتی در سقف نیز نصب میشود،برخی از آنها به شکل طاق از سقف آویزان شده و مانند یک دیوار فضاهارا از هم جدا میکند.حتی در بخشهایی میتوانید نوارهای عمودی چوبی به صورت پرده ای عمودی نصب کنیدتا حریم خصوصی افراد حفظ شود.با ایجاد تراکم و موقعیت قرارگیری سطوح چوبی علاوه برینکه در هر بخش الگوهای شیب داری را به وجود آورده اید،میتوانین حتی ورود نور را در فضا کنترل کنید.

باید نوع معماری رستوران خود را طبق مکان و محل قرارگیری رستوران انتخاب کنید. برای مشهور شدن یک رستوران بعد از طعم غذای یک رستوران طراحی داخلی یک رستوران بسیار امر مهمی است، طراحی دکوراسیون رستوران باید به گونه ای باشد که نه شلوغ و پیچیده باشد و نه کسل کننده و خیلی ساده باشد پس سعی کنید در طراحی دکوراسیون داخلی همه چیز را با دقت و طبق اصول پیش ببرید. بررسیها نشان میدهند بیشتر افراد برای گذران وقت و صرف غذای دلچسب اغلب به سراغ رستورانهایی میروند که علاوه بر غذای باکیفیت و قیمت مناسب در آنجا بیشتر احساس آرامش و راحتی میکنند. از این جهت برای موفقیت رستوران خود در کنار غذای خوبی که ارائه می کنید به دیزاین رستوران و فضای داخلی و خارجی آن نیز توجه داشته باشید و یک طراحی مناسب , طراحی داخلی رستوران صنعتی خلاقانه و جذاب برای آن در نظر بگیرید. امروزه برای کاهش تردد دیگر از ایستگاه ظروف و وسایل پذیرایی و میز میزبانی در استفاده نمی شود اما اگر قصد دارید از این وسایل در طراحی رستوران خود استفاده کنید بهتر است که سد راه مشتریان نباشد.

اجزای دکوراسیون مانند یک پازل است که باید به درستی در کنار هم چیده شود و هر قطعه اشتباه کل مجموعه را زیر سوال می برد. این افراد با متریال های مختلف طراحی دکوراسیون و نورپردازی و جدیدترین فناوری ها در این زمینه باید آشنا باشند. یکی از موارد مطرح و مورد بحث در زمینه ی اینگونه طراحی دکوراسیون داخلی ، نورپردازی است . طراحی های موفقی که در این زمینه انجام گرفته است می تواند الهام بخش شما برای طراحی فضای داخلی رستوران , کافه یا فست فود تان باشد. طراحی ابزاری روایی برای توصیف و بیان فضا است هر روایت عناصر و ساختاری دارد که معنا تولید می کند.

اگر نورپردازی به درستی انجام شود میتواند تاثیر بسزایی در ظاهر و جلب توجه مشتریان انجام بدهد و اگر حرفه ای انجام نشود میتواند فضا را دلگیر و خسته کند و تاثیر عکسی بر روی مبحث طراحی دکوراسیون داخلی رستوران داشته باشد. این که چه نوع غذایی سرو می کنید تاثیر زیادی در انتخاب شما دارد. در نظر گرفتن ایده های روز و مدرن در طراحی دکوراسیون، فضای موجود، نیازهای مشتری، انتخاب رنگ مناسب و در نهایت پیاده سازی بهترین کانسپت و انتخاب تم مناسب رستوران، از جمله کارهای یک کارشناس طراحی است. رعایت تمامی بندهای این الگوریتم، باعث میشود که در نهایت راه اندازی واحد غذایی شما، با موفقیت و سودآوری مناسب همراه باشد. که در نهایت باید ای رستوران را ترکیبی از سبک های مدرن و ژاپنی دانست. پذیرش هم باید در معرض دید باشد تا مشتری بعد از ورود به راحتی آن را پیدا کند. دلنشین بودن فضا برای مشتری اهمیت زیادی دارد بیشتر مشتریان برای فرار از کار و زندگی روزمره به یک رستوران یا کافه خوب می روند تا علاوه بر اینکه ساعتی را به استراحت بپردازند بتوانند در یک محیط مناسب چیزی میل کنند و با خانواده , دوست و یا همکارانشان به گفتگو بپردازند.

طراحی دکوراسیون رستوران و فست فود به طوری که جذاب، چشم نواز و گیرا باشد یکی از راه های اصلی در جذب مشتری ست. طراحی داخلی رستوران اهمیت زیادی دارد.درست است که طعم و کیفیت غذاهای یک رستوران یکی ازعوامل اصلی در جذب مشتری است ، اما نحوه طراحی فضای رستوران نیز ، در جذب مشتری بسیار موثر است.چه بسیارند کسانی که از غذاهای یک رستوران لذت می برند ، اما به دلیل فضای نامناسب رستوران ، تمایلی ندارند تا دفعات بعدی نیز به آن رستوران مراجعه کنند و این خیلی بد است.شما باید کاری کنید که مشتریان احساس راحتی کنند و از وعده های غذایی خود لذت ببرند.

فاصله بین میزها باید به حدی باشد که افراد به راحتی در فضا حرکت کنند و باید به گونه ای طراحی شود که بتوان در آرایش چیدمان تنوع ایجاد کرد. از آنجایی که در بسیاری از موارد ممکن است دسترسی به نور طبیعی در کافه کار راحتی نباشد، نمیتوان زیاد در این مورد سختگیری کرد. استفاده از شیشه و آینه در دکوراسیون رستوران باعث چشم نواز شدن طراحی آن میشود؛ بنابراین سعی کنید تا حد ممکن از فلزات کمتر استفاده کنید. بنابراین ما ایرانی ها خاطراتی از زمان های قدیم در ذهن ناخودآگاهمان ظبط شده که باعث می شود به مکان های آرام، آسایش بخش و خصوصی تمایل بسیار بیشتری نشان می دهیم، دقیقا مانند افراد قدیمی.

یکی از بهترین بخش ها برای قرار دادن ایستگاه پیش خدمت و میز میزبانی کنار در ورودی است. مرکز سالن غذاخوری بهترین مکان برای قرار دادن این وسایل است. حتما برایتان پیش آمده تا برای برای رفتن به سرویس بهداشتی در رستورانی از مسیری کثیف با بویی ناخوش آیند عبور کنید. علاوه بر این موضوع، فضای کافه معمولاً خانوادگی است و غذا در این بخش حتماً توسط پیش خدمت برده میشود، ولی در قسمت بار قهوه عموماً فضا به صورت سلف سرویس طراحی میشود. اگر رستوران کوچکی دارید باید طوری طراحی دکوراسیون داخلی رستوران را انجام دهید که بیشترین استفاده را از فضای موجود ببرید و از تمامی قسمت های مختلف فضا به خوبی استفاده کنید.

برای مثال شما می توانید از معماری سنتی ایتالیایی برای راه اندازی رستوران ایتالیایی خود بهره بگیرید. نکته اصلی در انتخاب رنگهایی که میخواهید در رستوران خود استفاده کنید، مشخص کردن طیف مشتری است. میز و صندلیها را سعی کنید راحت انتخاب کنید تا افراد هنگام غذا خوردن، ناراحت نباشند و فضای راحتی برایشان ایجاد کنید. چگونگی استقبال از مشتریان، نحوه چیدمان فضای داخل رستوران، مسیرهای دسترسی و چگونگی سرو غذا و پرسش هایی از این دست، عملکرد رستوران را زیر سوال می برند. نقشه رستوران و موقعیت همه عناصر از مسیر رفت و آمد پیش خدمت ها گرفته تا مکان نشستن مشتریان همگی بر عملکرد رستوران تاثیر می گذارد.