اشکودا در حال برنامه ریزی استرومر ارزان است – اما مشکلی وجود دارد

هنگام مقایسه قیمت ها، قیمت خرید پایین برای خودروهای الکترونیکی اهمیت بیشتری پیدا می کند:

ماشین برقی 20000 یورو زمان زیادی در راه است

تا زمان سه مدل جدید الکتریکی برای سال 2026 برنامه ریزی شده است: یک SUV 7 نفره بر اساس مطالعه Vision 7S، و همچنین یک SUV جمع و جور و یک ماشین کوچک. هنوز مشخص نیست که آیا دومی در حال حاضر با برچسب قیمت کمی خواهد بود یا خیر.



منبع با این حال، برای تصویر خود اشکودا، قیمت پایین مهم است – و این می تواند برای مشتریانی که به زودی به یک خودروی برقی مقرون به صرفه از چک امیدوارند، مشکل ساز شود. به گفته زلمر، اشکودا هنوز اثرات پوسته‌گیری لازم را که برای خودروهای کوچک برقی ارزان قیمت لازم است، مشاهده نمی‌کند. یعنی به زبان ساده: می توان و زمان زیادی می برد تا اشکودا یک خودروی الکتریکی ارزان قیمت را وارد بازار کند.

تولیدکنندگان خودرو عمدتاً به لطف مدل‌های باکیفیت که هزینه زیادی دارند، پول نقد می‌کنند. هرکسی که به دنبال یک مدل ارزان قیمت، به خصوص یک خودروی برقی مقرون به صرفه است، اغلب پشت سر گذاشته شده است. اکنون اشکودا می‌خواهد در رقابت برای استرومر ارزان شرکت کند و وعده قیمت رقابتی واقعی را می‌دهد. اما قبل از آن موانع زیادی وجود دارد.

استرومر ارزان نزدیک است؟ اشکودا خودروی الکتریکی را با قیمت 20000 یورو در نظر گرفته است

مانند اکثر خودروسازان، اشکودا نیز در آینده الکتریکی خواهد شد. سازنده در حال حاضر با اولین مدل Enyaq iV که مخصوص درایوهای الکتریکی طراحی شده است، موفقیت را جشن می گیرد. این بهترین چیزی است که گروه فولکس واگن تا به امروز روی پلت فرم الکتریکی خود ارائه کرده است. علاوه بر این، زمان انتظار به طور قابل توجهی افزایش یافته است: کسانی که امروز خرید می کنند تا قبل از سال 2024 شانس کمی دارند.

او همچنین مشخص می‌کند که بخش ابتدایی در حال حاضر برای او کجاست: “هدف ما یک خودروی کوچک با باتری با قیمت حدود 20000 یورو است.” رسیدن به 20000 یورو نه تنها یک هدف برای اشکودا، بلکه تقریباً در سراسر صنعت برای یک خودروی برقی مقرون به صرفه است – اما دستیابی به آن دشوار است زیرا قیمت‌ها نه تنها برای مشتریان نهایی، بلکه برای تولیدکنندگان نیز در حال افزایش است. به عنوان مثال، رئیس برند فولکس واگن اکنون بیشتر در مورد 25000 یورو برای ID.2 که به عنوان یک مدل سطح پایه برنامه ریزی شده صحبت می کند.

اما مدل های Enyaq نیز جزو ارزان ترین خودروهای برقی نیستند. اشکودا اما او را می خواهد به نسبت خوب قیمت به عملکرد تحت مدیریت جدید وفادار بمانند. حداقل این چیزی است که کلاوس زلمر، رئیس برند چک از ژوئیه 2022، اطمینان می دهد: “برای ما مهم است که به شخصیت برند وفادار بمانیم و خودروهایی با نسبت قیمت به عملکرد عالی، حتی در سطح پایه ارائه کنیم. بخش” (منبع: Auto Motor Sport ).

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و 6000 یورو جایزه بگیرید