از CoD تا GTA: این بازی‌های موبایل ماشین‌های چاپ پول واقعی هستند

بسیاری از بازیکنان به طور کلی گیم پلی بازی را ستایش می کنند، اما ریزتراکنش های تهاجمی و مکانیک های قمار هر نوع اراده خوبی را از بین می برند. با این حال، Diablo Immortal برای بلیزارد ارزشش را داشت – این بازی در دو هفته اول بیش از 24 میلیون دلار فروش داشته است. (منبع: Gamerant)

امتیاز اندروید: 3.6 iOS امتیاز: 4.5



منبع نسخه موبایل The Sims در مارس 2018 منتشر شد و فلاش شد بین 20 تا 25 میلیون دلار در چهار ماه اول در خزانه EA این برنامه به شما امکان می‌دهد سیم‌های خود را همیشه در جیب خود حمل کنید، اما ریزتراکنش‌های متعدد درون بازی می‌تواند زندگی و تجهیز خانه رویایی شما را بسیار دشوار کند. (منبع: SensorTower)

امتیاز اندروید: 4.1 iOS امتیاز: 4.5

بازی واقعیت افزوده در سال 2016 جرقه ای زد تبلیغات بی سابقه در مورد یک بازی موبایل پایان. مفهوم توانایی گرفتن پوکمون های واقعی با تلفن خود حتی کسانی را که قبلاً با این فرنچایز آشنایی نداشتند، جلب کرد. در حالی که تعداد بازیکنان از زمان اوج خود کاهش یافته است، Pokémon Go هنوز هم ویترینی برای فرنچایزهای معروفی است که به دستگاه های تلفن همراه جهش کرده اند.

امتیاز اندروید: 4.3 iOS امتیاز: 3.8

طرفداران Diablo، Super Mario، CoD و دیگر سری های بازی های ویدیویی شناخته شده اکنون باید بسیار قوی باشند: بازی های موبایل ممکن است شهرت خاصی نداشته باشند، اما درآمد باورنکردنی دارند. در اینجا 7 سری را به شما نشان می دهیم که پرش به گوشی هوشمند و تبلت واقعا ارزشش را داشت!

برخلاف دیگر فرنچایزهای این لیست، GTA (هنوز) یک بازی موبایلی بومی روی پلتفرم ندارد. در عوض دارد Rockstar یک پورت به پنج بازی قدیمی این سری اهدا کرد – بنابراین می توانید یک GTA classic بخرید و آن را روی تلفن همراه یا تبلت خود بازی کنید. می توانید بین GTA 3، GTA: San Andreas، GTA: Vice City، GTA: Chinatown Wars و GTA: Liberty City Stories یکی را انتخاب کنید. با پورت ها، Rockstar همچنان در سال 2022 ماهیانه 100000 دلار درآمد خواهد داشت. (منبع: Sensor Tower)

Diablo Immortal زمانی که اعلام شد بسیار بحث برانگیز بود: توسعه دهنده بلیزارد وایات چنگ به اعتراضات در BlizzCon 2018 پاسخ داد، جایی که بازی موبایل F2P بسیاری از طرفداران دیابلو آن را توهین آمیز می دانند خواهد شد این بازی در حال حاضر در فروشگاه های برنامه موجود است – و به طور رسمی عنوان کم رتبه ترین بازی ویدیویی تمام دوران را به خود اختصاص داده است.

Call of Duty همچنین یکی از بزرگترین فرنچایزهای جهان در دستگاه های تلفن همراه است – به خصوص از سال 2021 که این بازی در چین نیز منتشر شد و بیش از 650 میلیون بار دانلود شده است میتوانست. علاوه بر این، Activision 2021 به تنهایی بیش از 1 میلیارد دلار از بازی گرفته است. پلتفرم موبایل مدت هاست که برای فرنچایز تیراندازی غیرقابل جایگزین بوده است. (منبع: VGC)

امتیاز اندروید: 4.3 iOS امتیاز: 4.6

در ابتدا Fallout Shelter تنها به عنوان یک برنامه تبلیغاتی برای Fallout 4 برنامه ریزی شده بود، اما این بازی به سرعت مخاطبان قابل توجهی پیدا کرد و حتی در سال 2017 برنده دو جایزه بهترین بازی موبایل سال شد. در شبیه سازی Bethesda، شما وظیفه دارید یک پناهگاه (طاق) در جهان Fallout را مدیریت کنید و ساکنان را زنده نگه دارید. شاخه محبوب این سریال در سال 2019 مرز 100 میلیون دلار آمریکا را شکست. (منبع: Gamesindustry)

امتیاز اندروید: 4.5 iOS امتیاز: 4.7

سری مسابقات کارتی نینتندو در سال 2019 به دستگاه های تلفن همراه راه یافت. مفهوم اصلی بازی در اقتباس حفظ شده است – شما می توانید با کنترل های لمسی از روی مسیرهای رنگارنگ عبور کنید و از آیتم های آشنا استفاده کنید – اما سرعت به طور قابل توجهی کاهش یافته است و می توانید در اینجا نیز انتظار داشته باشید. تعداد زیادی ریز تراکنش ها در هر پیت استاپ، که به بازی طعم نسبتاً قدیمی می دهد. با این وجود، از ماه می 2022، نینتندو از قبل می‌توانست منتظر درآمد مجموعا 270 میلیون دلار آمریکا از این بازی باشد. (منبع: Nintendolife)

امتیاز اندروید: 4.3 iOS امتیاز: 4.5

بسیاری از محبوب‌ترین فرنچایزهای بازی جهان در سال‌های اخیر از کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی به بازار موبایل جهش کرده‌اند – واکنش‌های طرفداران و منتقدان اغلب متفاوت بوده است، اما از نظر مالی این حرکت اغلب یک موفقیت بزرگ بوده است. ما اینجا به شما نشان می دهیم 7 فرنچایز بازی معروف، که یک یا چند شاخه تلفن همراه دریافت کرده اند و به شما می گویند که نسخه های تلفن همراه چگونه بوده است.