از این اشتباهات نورپردازی کریسمس خودداری کنید

هنگام خرید لامپ های جدید باید از مطابقت آنها با استاندارد اروپایی EN 60598 اطمینان حاصل کنید. نگاهی به کابل ها نیز توصیه می شود. کابل های عایق ناکافی و اتصالات ایمن ضعیف نشان دهنده یک خطر مرگبار است. این کارشناس هشدار می دهد که با ولتاژ بالای 200 ولت، این تهدیدی برای زندگی است. وسایل برقی باید علامت تست VDE پوشیدن و در حالت ایده آل نیز آن علامت GS برای ایمنی تست شده.

زنجیر نور LED: ترانسفورماتور ممکن است داغ شود

هر سال دوباره: در فصل ظهور و در آغاز سال، آتش سوزی در خانواده های آلمانی به شدت افزایش می یابد. اگر یک لحظه توجه نکنید – شمع ظهور از قبل روی سفره است و دقایقی بعد کل آپارتمان در آتش است. با توجه به بیانیه فعلی انجمن TÜV (منبع: انجمن TÜV) با چند اقدامات احتیاطی و قوانین، می توان خطر آتش سوزی را کاهش داد.

مراقب چراغ های پری قدیمی باشید

هدایای کریسمس با پول کم:

کپسول های آتش نشانی و پتوهای آتش نشانی همیشه در دسترس هستند

با وجود تمام اقدامات احتیاطی، آتش سوزی همیشه ممکن است رخ دهد. طبق گفته TÜV، مصرف کنندگان باید برای این کار آماده شوند. این شامل بررسی آشکارسازهای دود و یک کپسول آتش نشانی و پتوی آتش نشانی بخرید، که همیشه باید در دسترس باشد. همچنین تمامی ساکنین باید نحوه استفاده صحیح از کپسول های آتش نشانی و پتوهای آتش نشانی را بدانند.



منبع

با وجود قیمت بالای انرژی، بسیاری از مردم نمی خواهند بدون چراغ های کریسمس کار کنند. برای اطمینان از اینکه دریای نور به آتش ختم نمی شود، اکنون TÜV قوانین ساده ای را نشان داده است که باید رعایت شوند.

مدل کلاسیک یا LED: چراغ‌های پری به برق نیاز دارند – و در اینجا خطر آتش سوزی دیگری در کمین است. چراغ های پری یا سایر لوازم الکترونیکی تزئینی الکترونیکی اغلب به چندین سوکت متصل می شوند. مصرف کنندگان باید اطمینان حاصل کنند که آنها پریزهای متعدد را با انبوه دستگاه های متصل بارگذاری نکنید. کابل های بدون آسیب نیز مهم هستند. چراغ های پری با طناب های آسیب دیده با شکستگی یا پیچ خوردگی دیگر نباید استفاده شوند. هنگام اتصال، همچنین مهم است که اطمینان حاصل شود که کابل‌های قرار گرفته در اطراف خطر قطع شدن ندارند.

چراغ های LED پری ایمن تر از همتایان کلاسیک خود هستند. اما چند مشکل در اینجا نیز وجود دارد: چراغ های LED گرم نمی شوند، اما قوطی ترانسفورماتور داغ شود. برای محافظت در برابر خطر آتش سوزی، کاربران باید آن را از فرش، مبلمان و پرده دور نگه دارند. همچنین باید از گردش هوای کافی اطمینان حاصل شود. و همین امر در اینجا صدق می کند: اگر در خانه نیستید، بهتر است زنجیر نور LED را خاموش کنید تا به ترانسفورماتور فرصت خنک شدن بدهد.

چندین سوکت را بیش از حد بارگذاری نکنید

چراغ های پری 220 تا 240 ولتی قدیمی تر به ویژه خطرناک هستند. دلیل: پس از استفاده طولانی مدت، لامپ های شیشه ای گرم می شوند و خطر آتش سوزی ایجاد می کنند دیگر نمی توان از درختان صنوبر خشک و تاج گل های صنوبر استفاده کرد. دکتر متخصص حفاظت در برابر آتش و انفجار توضیح می‌دهد: «لامپ سوخته می‌تواند باعث شوک الکتریکی شود یا به دلیل تغییر مقاومت باعث داغ شدن لامپ‌های دیگر شود و مواد قابل احتراق را مشتعل کند». هرمان دینکلر.

برای جلوگیری از گرمای بیش از حد، کاربران باید همیشه به محض اینکه به خواب می روند یا از خانه خارج می شوند، چراغ های پری را خاموش کنند. اگر یک لامپ بسوزد، باید به سرعت و فقط در صورت قطع برق تعویض شود.

لامپ های جدید باید دارای علائم VDE و GS باشند