از آمازون تا علی بابا: محصولات جعلی بسیار محبوب هستند

با این حال، پیشنهادات گمراه کننده نیز اغلب منجر به خرید محصولات تقلبی می شود. از این گذشته، 37 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی اظهار داشتند که حداقل یک محصول تقلبی را ناخواسته خریداری کرده اند. دلیل اصلی این واقعیت این است که تشخیص تقلبی از اصلی دشوار است.

طبق نظرسنجی IPC آمازون در این زمینه پیشتاز است در 27 درصد از حدود 33000 شرکت کننده مورد بررسی اظهار داشتند که آخرین خرید خارجی خود را از طریق پلتفرم پیشرو تجارت الکترونیک انجام داده اند. پس از آن، ارائه دهنده چینی علی بابا با 17 درصد، در حالی که eBay تنها 9 درصد دارد.

با این ترفندها می توانید هنگام خرید آنلاین در هزینه خود صرفه جویی کنید.

بیش از یک سوم شهروندان جوان اتحادیه اروپا عمداً محصولات تقلبی می خرند

سفارش کالا از خارج از کشور این روزها دیگر چالش بزرگی نیست. پلتفرم‌های تجارت بین‌المللی مانند آمازون، eBay یا علی‌بابا دسترسی به محصولات ارزان‌قیمت را که اغلب تقلبی هستند، برای مشتریان آسان‌تر از همیشه می‌کنند.

پلتفرم های تجاری مانند آمازون، علی بابا یا eBay مملو از محصولات جعلی هستند که نه تنها به دلیل قیمت پایین بسیار محبوب هستند.

آمازون

GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر

محصولات تقلبی بیش از هر زمان دیگری محبوب هستند. بسیاری از شهروندان جوان اتحادیه اروپا حتی عمداً به آنها سفارش می دهند، مثلاً برای پس انداز پول یا به دلیل دریافت توصیه. در اینجا می توانید تصور کنید که چه تعداد از مردم محصولات تقلبی را از طریق پلتفرم های تجارت الکترونیک رایج مانند آمازون، علی بابا و eBay خریداری می کنند و چه مقدار از آن به گمرک آلمان ختم می شود.

محبوب ترین و عمداترین محصولات تقلبی به دست آمده، محصولاتی بودند دسته بندی پوشاک، لوازم جانبی، کفش، لوازم الکترونیکی، بهداشت، لوازم آرایشی، مراقبت های شخصی و عطرها. عمده ترین دلایلی که افراد مورد بررسی برای خرید عنوان کردند، قیمت پایین و در دسترس بودن خوب کالاهای سفارش داده شده بود.

علاوه بر این، عوامل اجتماعی مانند رفتار افراد دیگر در مجاورت یا توصیه‌های اینفلوئنسرها اغلب نقش اصلی را ایفا می‌کنند. بسیاری از خریداران به سادگی برای تقلبی بودن محصولی که خریداری کردند اهمیتی نمی دادند.

خرید ناخواسته محصولات تقلبی نیز غیر معمول نیست

تصادفی نیست که کالاهای سفارش داده شده اغلب محصولات تقلبی هستند. بر اساس نظرسنجی EUIPO، بیش از نیمی از تقریباً 22000 پاسخ دهنده از 27 کشور اتحادیه اروپا، که همگی بین 15 تا 24 سال سن دارند، گفتند که حداقل یک محصول تقلبی در سال 2022 خریداری کرده اند. 37 درصد حتی تایید کردند که این کار را عمدا انجام داده اند. سه سال قبل، مورد دوم در مورد 14 درصد بسیار کمتر صادق بود.

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

واردات نیز در گمرکات آلمان به طور فزاینده ای قابل توجه است. به عنوان مثال، در سال 2022، مقاماتی که در آنجا کار می کردند، محصولات خارجی را با ارزش کل تقریباً 435 میلیون یورو مصادره کردند. یک سال قبل از آن حدود 315 میلیون یورو و در سال 2020 فقط حدود 239 میلیون یورو بود.

در eBay نه تنها می توانید محصولات جعلی را از خارج وارد کنید، بلکه می توانید سایت های آلوده خود را نیز وارد کنید فروختن. برای مشاهده بهترین روش انجام این کار، ویدیو را تماشا کنید.

جعل در حال افزایش است – آمازون، علی بابا و eBay این امکان را فراهم می کنند