اروپایی ها علاقه خود را به شیائومی از دست می دهند: سازنده گوشی های هوشمند در حال از دست دادن پرهای خود است

شیائومی اخیراً 12S Ultra را معرفی کرده است:

بازار گوشی های هوشمند اروپا در سه ماهه دوم سال 2022 نسبت به سال قبل 11 درصد کاهش یافت. به گفته محققان بازار از Counterpoint Research، دلایل کاهش، وخامت اوضاع اقتصادی و عدم اطمینان سیاسی است. با این حال، همه تولیدکنندگان به یک اندازه تحت تأثیر قرار نمی گیرند. شیائومی یکی از بازنده های بزرگ است.

شیائومی زیان شدیدی را در بازار گوشی های هوشمند اروپا به ثبت رساند

حداقل یک پرتو امید برای شیائومی وجود دارد: روسیه. به گفته Jan Stryjak از Counterpoint Research، چینی ها ذینفع بودند و می توانستند از شکاف باقی مانده از خروج سامسونگ و اپل نهایت استفاده را ببرید و به ویژه در اروپای شرقی افزایش یافت.

Xiaomi 12S Ultra: گوشی هوشمند لایکا

سامسونگ و اپل در حال رشد هستند

آیا پرواز سر به فلک کشیده شیائومی با سقوط همراه خواهد شد؟ همانطور که ارقام جدید برای سه ماهه دوم سال 2022 نشان می دهد، حداقل اروپایی ها به آرامی علاقه خود را به گوشی های هوشمند سازنده چینی از دست می دهند. حداقل شیائومی می تواند در یک کشور اروپایی دستاوردهای مناسبی داشته باشد. دلیلش هم ساده است.

شیائومی
اوضاع برای سگ های برتر سامسونگ و اپل در اروپا بهتر از شیائومی به نظر می رسید. هر دو شرکت بزرگ توانستند در سه ماهه دوم/2022 رشد کنند. نسبت به سال قبل سامسونگ سهم بازار خود را از 27 درصد به 32 درصد افزایش داد، در حالی که مثبت اپل تا حدودی معتدل تر بود. از تولیدکنندگان آیفون 3 درصد افزایش یافتند و اکنون 24 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

شیائومی باید خود را دوباره اختراع کند

کان گورایر

شیائومی بین آوریل تا ژوئن 2022 تنها توانست 7.5 میلیون گوشی هوشمند در اروپا بفروشد. (منبع: کنترپوینت تحقیق). در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، این کاهش تقریباً 40 درصدی است. بر این اساس، آن را نیز برای سهم بازار شیائومی در اروپا از 27 درصد به 19 درصد کاهش یافته است افتاده است. به گفته کارشناسان، شیائومی به شدت از مشکلات تحویل آسیب دیده است.

می توان دید که شیائومی با استراتژی “خیلی کمک می کند” حداقل در اروپا به مرزهای خود می رسد. مدل‌های بی‌شماری که تفاوت‌های حداقلی با یکدیگر دارند، طرح نام‌گذاری گیج‌کننده و هرج‌ومرج زیر برند با Redmi و Poco. شیائومی تاکنون نتوانسته است از تولیدکننده ارزان به برند برتر گام بردارد – چیزی که هواوی در گذشته با موفقیت نشان داده است.



منبع