اما این آینده امیدوار کننده در حال حاضر متعلق به گذشته است، زیرا همراه با تعدادی از رایانه های دیگر، اولین iMac با صفحه نمایش 5K از سال 2014 متوقف شده و در لیست محصولات منسوخ قرار می گیرد (منبع: اپل). اگر این رایانه اکنون نیاز به تعمیر دارد، اپل دیگر نمی تواند و نمی خواهد کمک کند. زیرا اپل دیگر قطعات یدکی را برای این کامپیوتر در دسترس قرار نمی دهد. نه اپل و نه ارائه دهندگان خدمات مجاز نمی توانند مک را تعمیر کنند. بنابراین مالکان تنها هستند و فقط می توانند شانس خود را در کارگاه های مستقل امتحان کنند.

متأسفانه، اما متأسفانه تغییر نمی کند. پس از همه، اولین iMac با صفحه نمایش 5K در حال حاضر دارد 8 سال زیر کمربندش. متأسفانه macOS Ventura فعلی دیگر به طور رسمی پشتیبانی نمی شود. آخرین به روز رسانی بزرگ دو سال پیش با macOS Big Sur بود.

منسوخ در مقابل Vintage: تعریف اپل

آی‌مک اصلی با صفحه‌نمایش 5K احتمالاً امروزه هنوز توسط بسیاری از کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آن زمان به نظر می‌رسید که آینده‌ای مناسب داشته باشد. اما این باعث نمی شود که اپل این ماشین حساب که زمانی نوآورانه بود را در لیست منسوخ خود قرار دهد و کارهای کوتاهی از آن بسازد. برای کاربران، این اطلاعات مهمی را به همراه دارد.

سیب
همراه با اولین iMac 5K، مدل های iMac در اواخر سال 2013 و اواسط سال 2014 متوقف خواهد شد. از این پس، اینها دیگر توسط اپل و شرکای آن قابل تعمیر نیستند. بنابراین، مدل‌های قدیمی‌تر پس از سال 2014 در امان مانده‌اند. به این معنی که تعمیرات همچنان می تواند در اصل انجام شود، اما به در دسترس بودن قطعات یدکی نیز بستگی دارد. با این حال، دیر یا زود، اینها نیز در حاشیه قرار خواهند گرفت.