آیفون 14 (پرو) واقعاً خوب است

مدل های جدید آیفون 14 در یک نگاه:

جایگزین ارزان برای آیفون های جدید

در اپل، چوب پنبه‌های شامپاین اجازه دارند بپرند: «دو مدل آیفون 14 پرو اپل در حال حاضر بهترین گوشی‌های هوشمند در آزمایش هستند»، ستایش واضح Stiftung Warentest است. در مقایسه با آیفون 14 معمولی و آیفون 14 پلاس، نسخه های حرفه ای بالاتر از همه با دوربین های بهتر خود امتیاز کسب کردند (منبع: Stiftung Warentest).

آیفون 14 جدید چقدر خوب است؟ این چیزی است که Stiftung Warentest می‌خواست بداند و نگاهی دقیق‌تر به مدل‌های استاندارد و نسخه‌های Pro داشت. اپل می تواند به پشت خود ضربه بزند، به خصوص استحکام آن تأثیر مثبتی بر جای گذاشته است. اما آزمایش کنندگان محصول به نکات انتقادی نیز پی برده اند.

سیب

البته، شمشیر قیمت داموکلس بر روی تمام آیفون های جدید شناور است. اپل پیچ قیمت را به درستی چرخانده است، آیفون 14 اکنون از حدود 1000 یورو شروع می شود. یکی جایگزین ارزان طبق گفته Stiftung Warentest است آیفون SE با قیمت 559 یورو. از طرف دیگر توصیه ما این است: مدل های سال قبل را سریع بگیرید. آنها به سختی بدتر هستند، اما هزینه بسیار کمتری دارند.



منبع

پاییز زمان آیفون است. در ماه سپتامبر، اپل به طور سنتی آخرین نسل از تلفن همراه فرقه خود را ارائه می کند. تقریباً دو ماه پس از عرضه، هر چهار مدل آیفون 14 نیز از Stiftung Warentest بازدید کردند و در آنجا مراحل خود را طی کردند.

Stiftung Warentest مطمئن است: iPhone 14 Pro در حال حاضر بهترین گوشی هوشمند است

یعنی در رتبه بندی کلی درجه 1.6 برای Pros و درجه 1.7 برای مدل های استاندارد. طبق گفته Stiftung Warentest، فقط سامسونگ می تواند در اینجا ادامه دهد.

همچنین مدل های پرو از نظر استحکام جلوتر هستند. به طور کلی، آن‌ها بهتر از آیفون‌های استاندارد در برابر آزمایش سقوط مقاومت می‌کنند: «حتی آیفون 14 پرو مکس بزرگ نیز به سختی آسیبی پس از آن نشان می‌دهد.» اما حتی مدل‌های ارزان‌تر آیفون 14 نیز در تست سقوط آسیب جدی ندیدند.

با این حال، نسل جدید گوشی های هوشمند اپل نیز کاملاً بی عیب و نقص نیست. از نظر روشنایی صفحه نمایش، سامسونگ با اندازه گیری 920 cd/m2 جلوتر است، آیفون ها در اینجا تنها به 760 cd/m2 می رسند.