آیفون بی کران: اپل به چیزهای غیرقابل تصور فکر می کند

خوب است بدانید:

سیستم بسته آیفون به زودی می تواند به گذشته تبدیل شود. شاید در آینده نه تنها فروشگاه های اپلیکیشن جایگزین وجود داشته باشد، بلکه محدودیت های دیگر نیز از بین خواهند رفت. آیفون بدون مرز به واقعیت تبدیل می شود.

سیب

اما این همه ماجرا نیست، اپل همچنین در نظر دارد محدودیت دیگری را در این زمینه حذف کند. اگر درست باشد، توسعه دهندگان مرورگر جایگزین به زودی مجبور خواهند شد دیگر لزوماً WebKit نیست (منبع: Mark Gurman via MacRumors). اپل در حال حاضر توسعه دهندگان را مجبور به استفاده از موتور مرورگر سافاری می کند. Ergo: برای مثال، اگرچه کروم، فایرفاکس و مایکروسافت اج در آیفون وجود دارد، اما همه آنها باید با هم به WebKit دسترسی داشته باشند. در نتیجه، این منجر به تمایز محدود از Safari می شود.

آیا باید بدانید:

خود اپل همیشه دلایل امنیتی و حفاظت از داده ها را دلیل اجبار WebKit عنوان کرده است. با این حال، تعداد کمی از کارشناسان این را فقط یک بهانه و در نهایت صرفاً ضد رقابت می دانند.

ما اخیراً در مورد برنامه های اپل برای ادغام قانون به اصطلاح “بازارهای دیجیتال” اتحادیه اروپا گزارش دادیم. در نتیجه، در آینده می‌توان برنامه‌ها را خارج از تعهدات اپ استور بر روی آیفون نصب کرد. فروشگاه های برنامه جایگزین می توانند با iOS 17 و بنابراین تا پایان سال 2023 به واقعیت تبدیل شوند.

اجبار سافاری در آیفون ممکن است سقوط کند: کروم و شرکت فرصتی پیدا می‌کنند

در پایان آن را انجام می دهد تصویر یک آیفون اروپایی با آزادی بی سابقه نتیجه مدل‌های اروپایی آیفون 14 نسبت به نسخه‌های آمریکایی از سیم‌کارت‌های واقعی استفاده می‌کنند. از طرف دیگر در ایالات متحده آمریکا فقط eSIM وجود دارد. در آینده، اروپایی‌ها می‌توانند انتظار آزادی بیشتری بر اساس نرم‌افزار داشته باشند – یک توسعه هیجان‌انگیز.



منبع

هنوز مشخص نیست که آیا اپل این محدودیت را مجاز خواهد کرد یا خیر فقط برای اروپا تسلیم خواهد شد و همچنان در بازارهای دیگر پافشاری می کند. این مطمئناً قابل تصور است، زیرا فروشگاه های برنامه جایگزین نیز باید در اینجا در اروپا در دسترس باشند.

اگر این اجبار دیگر در آینده اعمال نشود، کروم و شرکت می توانند از موتورهای خود استفاده کنند. به عنوان مثال، Blink گوگل (که توسط کروم و مایکروسافت اج استفاده می شود) یا کوانتوم موزیلا (که توسط فایرفاکس استفاده می شود). مزیت: مرورگر پس از آن خواهد بود دیگر به ویژگی های WebKit و جدول زمانی توسعه وابسته نیست.

اروپا: آیفون در کانون توجه